معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گفت:23 اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی تکمیل،تجهیز و آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران شد.

مرتضی عربی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:از 23 اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی تعداد 14 اقامتگاه بوم گردی در طبس،بشرویه و شهرستان های بیرجند و سرایان هر کدام 2 اقامتگاه و در شهرستان های خوسف،فردوس و سربیشه هر کدام یک اقامتگاه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
وی افزود:این اقامتگاه ها با هزینه بخش خصوصی و کمک های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آماده شده است.
عربی گفت:اسکان،ارائه غذا و نوشیدنی بومی،آموزش و فروش صنایع دستی محلی،اجرای نمایش و موسیقی سنتی،برگزاری رویدادها و فعالیت ‌های بوم گردی بخشی از خدمات اقامتگاه های بوم گردی به مسافران است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان استفاده از خانه ‌های بومی، استفاده از معماری داخلی ساده محلی، پذیرایی با غذا و خوراک‌ های بومی، مشارکت جوامع محلی در فعالیت‌ ها، زنده نگه‌ داشتن فرهنگ و آیین ‌های سنتی منطقه، معرفی هنرها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی را از اهداف ایجاد اقامتگاه های بوم گردی برشمرد .
وی افزود:هزار و 200 مسافر نوروزی در 10 اقامتگاه بومگردی استان اقامت داشتند.

انتهای پیام/غ

23 اقامتگاه  بوم گردی خراسان جنوبی آماده پذیرایی گردشگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.