اجرای یازدهمین مرحله طرح ارتقای ایمنی موتورسوران و عابران پياده در ۵۰ روستای استان گيلان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدرضا نازک کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت: یازدهمین مرحله اجرای طرح ارتقای ايمنی موتورسواران و عابران پياده در استان گيلان با تحت پوشش قرار دادن ۵۰ روستای استان گیلان از امروز آغاز شد.

وی با بیان اینکه موتورسواران و عابران پیاده يكی از آسيب پذيرترين گروه های فعال در ترافيک استان گیلان هستند، افزود: حدود دو سوم از كل آمار فوتی های ناشی از حوادث رانندگی استان گیلان مربوط به عابران و راکبان موتورسیکلت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده ای به ویژه گروه های در معرض خطر، از سال ۱۳۹۰ اقدام به برگزاری مستمر طرح آموزش ایمنی تردد عابران پیاده و موتورسواران کرده که یازدهمین مرحله آن در ۱۰ نقطه استان با تحت پوشش قرار دادن ۵۰ روستای شهرستان های رشت – املش - آستانه اشرفیه – لنگرود و صومعه سرا از امروز آغاز شده است.

نازک کار مهمترین اهداف اجرای این طرح را آشنا کردن عابران پیاده با نحوه تردد ایمن در جاده ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، رعايت نكات ايمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده های گیلان، افزايش اطلاعات ترافيكی و پيشگيری از وقوع تصادفات برشمرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۷۰۰ روستای گیلان تحت پوشش طرح آموزش موتورسوران و عابران پياده قرار گرفته و بیش از ۱۴ هزار کلاه ایمنی به صورت رایگان در اختیار راکبان موتورسیکلت قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: آموزش مفاهیم ساده و اولیه نحوه تردد ایمن با بهره گیری از زبان هنر و طنز، اهدای کلاه ایمنی و برچسب های شبرنگ به موتور سواران و نیز اهدای هدایا به خانواده ها از دیگر مواردی است که برگزاری این طرح مورد اجرا قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/ع

 

برگزاری طرح ارتقای ایمنی موتورسوران و عابران پياده در ۵۰ روستای گيلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.