دبیر کل جمعیت رهپویان گفت: آمریکا عصاره برجام را استفاده کرده و می‌خواهد تفاله آن را با ما معامله کند که این امر بسیار خطرناک است.

ترامپ میخواهد تفاله برجام را با معامله کندپرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شروط 6 گانه ترامپ برای ماندن در برجام، اظهار کرد: شرط‌هایی که ترامپ برای ماندن در برجام می‌گذارد، به نوعی تهدید ملت ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: قرار نبود برجام مشروط باشد بلکه قرار بر این بود که تکالیف حقوقی بسیاری برای جمهوری اسلامی در نظر گرفته شود و باید توسط امضاءکنندگان تفاهم‌نامه برجام رعایت می‌شد، اما این اتفاق نیفتاد و امروز متهم خودش را در جایگاه مدعی می‌بیند، به این معنا که آمریکا به جای آنکه گزارش دهد که چرا به تعهدات خود عمل نکرده، با کمال وقاحت هر روز بر شروط خود می‌افزاید.

سروری تصریح کرد: این اقدام ترامپ در واقع خروج آمریکا از برجام تلقی می‌شود، به این معنا که آمریکایی‌ها عصاره برجام را استفاده کرده و می‌خواهند تفاله آن را با ما معامله کنند که این امر بسیار خطرناک است.

دبیرکل جمعیت رهپویان بیان کرد: از ابتدا نیز رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که مذاکره صرفا در چارچوب موضوعات هسته‌ای خواهد بود و هیچ مسئله دیگری نباید مورد مذاکره قرار گیرد، اما امروز می‌بینیم که همه موضوعاتی که قرار بود منجر به گشایش شود و ساختاری را پدید آورد که به واسطه آن تحریم‌ها علیه ایران کاهش پیدا کند، نه تنها آنها را تشدید کرده، بلکه به زیرساختی برای فشار به جمهوری اسلامی برای تمکین زیاده‌خواهی‌های آمریکا و هم‌پیمانان او تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اعلام 3 شرط جدید و ضمیمه به 3 شرط قبلی از سوی ترامپ برای ماندن در برجام، در واقع خروج این کشور از قطعنامه برجام تلقی می‌شود که آن را با ادبیات متفاوتی بیان کرده است.

سروری با اشاره به انتقال سفارت اسرائیل ظرف 3 ماه آینده به بیت‌المقدس و دلایل این اقدام، تأکید کرد: به نظر من آمریکا در مبحث انتقال پایتخت اسرائیل به شدت شکست خورد و امروز ترامپ می‌خواهد با ژست انتقال پایتخت عملا شکست خود را مخفی کند.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: آمریکا می‌داند که طرح انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف نابالغ است و این اقدام از پیش شکست خورده است و در نهایت منجر به انزوای سیاست خارجی آمریکا خواهد شد. البته آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا با این اقدام زمینه را برای انتقال سفارتخانه‌های کشورهای دیگر به قدس شریف فراهم کنند، اما تا اکنون موفق به این اقدام نشده‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار