سفارت روسیه در واشنگتن به ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص شکست مذاکرات آستانه درباره سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از مواضع اخیر وزارت خارجه آمریکا در قبال مذاکرات صلح آستانه انتقاد کرد.

در بیانیه سفارت روسیه در آمریکا آمده است: «اظهارات هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در خصوص شکست مذاکرات آستانه در تضاد کامل با مواضع واشنگتن در سازمان ملل بود. چنین اظهارات متعصبانه و جانبدارانه ای موجب حیرت و سردرگمی می شود. این در حالی است که علیرغم گذشت سال ها از آغاز مذاکرات ژنو، صحبتی در خصوص شکست این گفتگوها به میان نمی آید. متاسفانه آنها در حل و فصل سیاسی مسأله سوریه به هیچ پیشرفت قابل توجهی دست نیافته اند.»

سفارت روسیه در واشنگتن همچنین در خصوص منابع خبری که آمریکا برای دریافت اخبار سوریه بر آنها تکیه دارد، ابراز نگرانی کرد. این سفارت‌خانه، «کلاه سفیدها» در سوریه را -که به صف تروریست ها ملحق شده اند- یکی از این منابع خبری دانست.

در ادامه بیانیه سفارت روسیه در واشنگتن آمده است: «ما از آمریکایی ها می خواهیم اخبار و اطلاعاتی که به دستشان می رسد را در مقایسه با شرایط واقعی در سوریه با دقت بیشتری تایید و تصدیق کنند و تلاش های خستگی ناپذیر روسیه، ایران و ترکیه را در راستای برقراری صلح در سوریه در قالب مذاکرات آستانه و سوچی مد نظر داشته باشند.»

سفارت روسیه در آمریکا تاکید کرد مسکو در کنار جامعه بین المللی به دنبال یک اقدام ضدتروریستی فوری در سوریه و کمک به برقراری صلح پایدار در این کشور است.

پیشتر هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی با خبرنگاران مذاکرات صلح آستانه درباره سوریه را شکست خورده خوانده بود.

روز شنبه شورای امنیت سازمان ملل به منظور ارائه کمک های بشردوستانه و خدمات پزشکی به شهروندان آسیب دیده سوریه قطعنامه ای را به تصویب رساند و خواستار برقراری آتش بس فوری در سراسر این کشور شد.

انتهای پیام/

بیانیه سفارت روسیه در محکومیت موضع آمریکا در قبال مذاکرات آستانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار