فرقانی گفت: هزینه سوختگی در کشور سالانه 3هزار و 600 میلیارد تومان برآورد شده است.

۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه سوختگی در ایران/ مرگ سالانه ۳ هزار نفر بر اثر سوختگیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرقانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نشست خبری هفتمین کنگره سوختگی که در بیمارستان سوختگی حضرت فاطمه (س) برگزار شد، گفت: هزینه سوختگی در کشور سالانه 3هزار و 600 میلیارد تومان است و سوختگی سیزدهمین عامل بار بیماری در کشور و شانزدهمین عامل ایجاد معلولیت است.

وی اظهار کرد: مرگ و میر ناشی از سوختگی در ایران نسبت به کشورهای جهان اول نشان می دهد که ما 30_40 سال عقب هستیم، 2هزار و 500 تا سه هزار نفر سالانه بر اثر سوختگی در کشور می میرند و سالانه 30 هزار نفر بستری می شوند که در میان سوختگی ها 200هزار نفر دچار سوختگی هایی می شوند که نیاز به بستری ندارند.

هزینه درمان هر بیمار سوخته در مرحله حاد حدود 20 میلیون تومان است

فرقانی افزود: هزینه درمان هر بیمار سوخته در مرحله حاد حدود 20 میلیون تومان است که در مراحل مزمن این هزینه ها پنج برابر افزایش پیدا می کند و به 100 میلیون تومان می رسد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: موضوع سوختگی نه تنها افراد را درگیر می کند بلکه عوارض روحی و روانی آن گریبانگیر فرد، خانواده و نظام سلامت می شود و هزینه های ناشی از سوختگی که باید تا مراحل آخر انجام شود نیز هزینه های بالایی را برای نظام سلامت ایجاد می کند که باز هم موضوع پیشگیری می تواند به نفع نظام سلامت و جامعه باشد.

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد سوختگی شانزدهمین عامل ایجاد معلولیت است و از آنجایی که معلولیت فرد را از جامعه دور می کند و توانمندی بیمار را نشانه می گیرد باید با حمایت روحی و روانی بیماران سوخته و بازتوانی این بیماران، در صدد بازگرداندن این قشر به جامعه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.