زنجبیل طبع گرمی دارد و علاوه بر اینکه دارای خواص بی شماری برای بدن است اما در مواردی و مواجهه با برخی علائم نباید از زنجبیل استفاده کنید.

در برخورد با این علائم از زنجبیل استفاده نکنیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که زنجبیل گرمی است و باعث گرم شدن بدن می‌شود؛ یعنی اینکه باعث می‌شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. امکان دارد این مسئله نیز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ایجاد سوزش یا خارش کند. اگر شما با مصرف دهان داشتید زنجبیل احساس التهاب و سوزش در از مصرف آن بپرهیزید.

اگر به دلیل ورود یک ویروس به بدنتان و یا حالت تهوع ناشی از ماشین‌گرفتگی و غیره دچار حالت تهوع می‌شوید زنجبیل می‌تواند به دادتان برسد. پودر، نوشیدنی زنجبیل، قرص و یا مربای آن باعث تسکین معده و جلوگیری از آشوب آن می‌شود. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که زنجبیل به اندازه‌ی داروی اسکوپولامین یا همان هیوسین موثر عمل می‌کند. این دارو که بدون نسخه تجویز می‌شود و برای پیشگیری از ماشین‌گرفتگی، دل درد و غیره مصرف می‌شود.

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که پودر زنجبیل در افرادی که از دیابت نوع 2 رنج می‌برند باعث کاهش قند خون می‌شود. اگر شما نیز از این بیماری رنج می‌برید و نگران میزان قند خونتان هستید با پزشک معالجه‌ی خود در خصوص مصرف زنجبیل مشورت کنید. اگر پزشکتان تشخیص بدهد که مصرف این ادویه با داروهایتان تداخل ایجاد نکند می‌توانید از آن برای کنترل هر چه بیشتر قند خونتان استفاده کنید. توجه داشته باشید که در برخی موارد مصرف زنجبیل می‌تواند تأثیر خطرناکی روی میزان انسولین بدنتان داشته باشد.

نتایج یک پژوهش استرالیایی نشان می‌دهد که زنجبیل یک ضدانعقاد قوی است که تا حدودی قوی تر از آسپرین نیز محسوب می‌شود. در نتیجه مصرف آن برای بیمارانی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند توصیه نمی‌شود. به خاطر اینکه خطر خونریزی یا کبودی را در آن‌ها بالا می‌برد. اگر مشکل خونریزی دارید و یا از داروهای رقیق‌کننده‌ی خون استفاده می‌کنید بهتر است از مصرف زنجبیل بپرهیزید.

خواص درمانی زنجبیل چیست؟

زنجبیل برای قرن‌ها است که در طب، پخت و پز و تولید استفاده می‌شود..زنجبیل منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E،ویتامین گروه B، منیزیم، پتاسیم، فسفر، سیلیکون، آهن، سدیم، کلسیم، روی، و بتاکاروتن است.در این مقاله شما را با ۸ خاصیت ویژه زنجبیل برای سلامتی آشنا می‌کنیم.

زنجبیل اختلالات گوارشی را بهبود می‌بخشد

اعتقاد بر این است که زنجبیل به عنوان یکی از کارآمدترین درمان برای مشکلات گوارش است. این امر منجر متراکم کردن دستگاه گوارش و کاهش سنگینی شکم می‌شود.مصرف زنجبیل درمان خوبی برای بزرگی و نفخ شکم به علت توانایی آن در دفع کردن گاز از روده است. با اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی خود، ناراحتی معده، قولنج و اسهال را نیز می‌توان تسکین داد و از آن‌ها اجتناب کرد. زنجبیل همچنین باعث جذب بهتر می‌شود و جذب مواد مغذی در خون را بهتر می‌کند.

بیماری‌ها را درمان می‌کند

اگردر معرض ابتلا به بیماری حرکتی، به ویژه بیماری دریازدگی هستید زنجبیل یک موهبت واقعی برای شما است. زنجبیل یک راه کاملا بی‌خطر و موثرتر از داروهای تجاری معمول برای درمان استفراغ است. کمی از پودر زنجبیل می‌تواند تمام نشانه‌های بیماری مانند استفراغ، سرگیجه، تعریق سرد و تهوع از بین ببرد. زنجبیل همچنین یک موهبت برای زنان حامله در اوایل حاملگی است. خوردن زنجبیل خطر ناقص بودن جنین، عوارض جانبی و ضررهای بارداری را کاهش می‌دهد.

پودر زنجبیل 

درد و التهاب را کاهش می‌دهد

زنجبیل به طور گسترده برای خواص ضدالتهابی آن شناخته می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد که عوامل و عناصر فعال موجود در زنجبیل به اندازه یک داروی مسکن محبوب و موثر است. اگر شما از گرفتگی شدید قاعدگی رنج می برید زنجبیل را حتما باید استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن سردرد، درد عضلانی، درد کمر و درد مفاصل کمک می کند. نوشیدن یک چای با یک تکه کوچک ریشه زنجبیل یک راه آسان برای کاهش سردرد و خواب عمیق است.برای کنار آمدن با درد عضلات پس از یک تمرین خوب، چند قطره از روغن زنجبیل را به وان حمام اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن بمانید.

از سرطان جلوگیری می‌کند

ریشه زنجبیل غنی شده با آنتی اکسیدان است که به پیشگیری از سرطان کمک کند. یک مطالعه نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند رشد سلول های سرطان روده بزرگ را کاهش دهد و می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کمک کند.زنجبیل همچنین می‌توانید به جلوگیری از انواع دیگر سرطان، مانند سرطان پستان، ریه، پوست، پانکراس و پروستات کمک کند.اضافه کردن کمی زنجبیل به اسموتی صبح و یا چای خود به طور منظم باعث بدست اوردن همه خواص پیشگیری و مبارزه با سرطان آن است.

قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

مصرف روزانه زنجبیل می‌تواند از شما در مقابل سرما خوردن و آنفولانزا در طول فصل زمستان محافظت کند. این گیاه غنی از روی، کروم و منیزیم است که باعث تحریک گردش خون و کاهش لرز، تعریق بیش از حد و تب می‌شود.لیمو با زنجبیل ترکیب بسیار خوبی است و باعث افزایش ایمنی بدن می‌شود. نوشیدن چای زنجبیل-لیمو به صورت روزانه کمک خواهد کرد که در طول هر فصل از سال سالم و شاد بمانید.

زنجبیل لیمو 

به غذاها طعم می‌دهد

زمانی که من طعم با شکوه زنجبیل را کشف کردم تبدیل به یک عنصر غیر قابل تعویض در آشپزخانه من شد.من عاشق طعم شیرین و تلخ و عطر و طعمی که آن به هر غذا و یا نوشیدنی می دهد هستم. زنجبیل ادویه‌ای کاملا همه‌کاره است. می‌توان آن را به انواع دسر، وعده‌های غذایی اصلی، پیش غذا و نوشیدنی‌ها اضافه کرد. گاهی اوقات من برای آنکه طعم غذا متفاوت باشد زنجبیل را به مرغ، گوشت و ماهی نیز اضافه می‌کنم .

به کاهش وزن کمک می‌کند

شما به راحتی می‌توانید با اضافه کردن زنجبیل به رژیم غذایی خود، مصرف موادغذایی خود را کاهش داده و وزن اضافی خود را کاهش دهید. زنجبیل سیری را ترویج می‌دهد، این بدان معنی است که شما نیاز به کالری کمتری احساس می‌کنید.زنجبیل همچنین عامل طبیعی قدرتمندی است که مانع از گرسنگی و اشتهای زیاد می‌شود. زنجبیل به عنوان یک عنصر ضروری برای از دست دادن وزن است به دلیل آن که کم کالری و مولد حرارت است. علاوه بر این، به سرعت بخشیدن به سوخت و ساز بدن و سوزاندن چربی کمک می‌کند.

منابع:بهداشت نیوز/مجله سلامت

انتهای پیام/

در برخورد با این علائم از زنجبیل استفاده نکنید

برچسب ها: تغذیه ، رژیم غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
بلافاصله بعد از خوردن زنجبیل سردرد میشم نمیدونم چرا
United States of America
ناشناس
۰۳:۳۹ ۱۳ دی ۱۴۰۰
موقع خوردن زنجبیل سکسه ام میگیره
Sweden
Hawa
۰۴:۰۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
کسی میدونه چرا بعد از خوردن زنجبیل ادرار زیاد میکنیم این یعنی مزاحم گرمه یا سرد نمیدونم
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۹:۴۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
چرا با خوردن زنجبیل سردرد میگیرم ؟؟
Germany
ناشناس
۱۷:۲۵ ۲۶ تير ۱۴۰۰
چرا با مصره دمنوش زنجبیل گر میگیرم وعرق میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
من با مصرف زیاد زنجبیل و آبلیمو عادت ماهانه م عقب افتاده .بی بی چک هم استفاده کردم اما باردار نبودم آیا ممکن حساسیت باشه چون تو دوران مجردی هم یکبار اینطوری شدم خواهشا جواب بدین میترسم یائسه شده باشم
Sweden
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۵ دی ۱۳۹۹
زنجبیل سبز، بسیار خطر ناک هست،قارچ سمی داخل زنجبیل رشد کرده.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۵۶ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام.چرا موقع خوردن چای زنجبیل سکسکه ام میگیره
Iran (Islamic Republic of)
معصوم
۱۶:۱۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
چرا داخل زنجفیل سبزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
زنجبیل خریدم داخلش سبز چرا ؟آیا میش استفاده کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزین فضلی
۱۰:۲۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
زنجبیل گرفتیم اما وسط ش سبز تیره شده علت چیست آیا مصرف کنیم یانه