معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل راه آهن کشور از اهمیت اخذ خط اعتباری ۱.۲ میلیارد یورویی برای راه آهن اینچه برون به گرمسار گفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل راه آهن کشور در جلسه راهکار‌های مناسب برای تسریع در راه اندازی بندر خشک اینچه برون افزود: اجرای خط ریلی اینچه برون ضمن ایجاد اشتغال به صورت موقت ۴ ساله و دائم در منطقه موجب توسعه اقتصاد در گلستان و گرگان خواهد شد و اخذ خط اعتباری ۱.۲ میلیارد یورویی از روسیه برای راه آهن اینچه برون به گرمسار بسیار بااهمیت است.

وی اضافه کرد: برای تسهیل در امور مسافران علی رغم تمامی مشکلات مالی راه آهن سبز دشت به بندرگز را دو خطه کرده ایم و رویکرد راه آهن تکمیل طرح‌های در دست اجرا است.

محمدزاده این طرح را برای کشور حیاتی قلمداد کرد و گفت: توسعه کامل سایت اینچه برون از طریق این اعتبار صورت می‌گیرد و با توافقات صورت گرفته در نظر داریم خط آهن گرگان به کلاله را ذکر آن اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: ما اینچه برون را به عنوان بندر خشک و زیر مجموعه راه آهن دانسته و با سرمایه گذاران حوزه حمل و نقل در این منطقه قرار داد اجاره‌ای می‌بندیم.

محمدزاده اضافه کرد: با هر سرمایه گذاری که در حوزه بندر خشک تمایل به همکاری داشته باشد و از سوی استان معرفی شود تعامل خواهیم کرد و از آنان حمایت می‌کنیم.

همچنین در این جلسه سید مناف هاشمی استاندار گلستان گفت: ما به دنبال آن هستیم که کار بندرخشک اینچه برون با سرعت پیگیری شود و به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اعلام شده که در این راه همراهی لازم را داشته باشند و مانع اجرای برنامه‌های راه آهن در بندرخشک اینچه رون نشوند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم و پیگیری‌های مدیریت استان طرح‌های ریلی بوده و راه آهن برای ما در زمینه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است.

هاشمی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم دغدغه‌های راه آهن را در بندرخشک اینچه برون رفع نماییم و مسائل مربوط به ماده ۶۹ در خصوص واگذاری زمین را نیز مرتفع خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: مشکلات پیش روی تکمیل راه آهن سبز دشت به بندرگز در حال پیگیری است و بصورت کامل رفع خواهد شد.

انتهای پیام/ق

اعتبار میلیارد یورویی برای راه آهن اینچه برون

برچسب ها: راه آهن ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.