رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تجهیز ۴۵ هزار هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری تحت فشارخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: برای تجهیز ۱۰ هزار هکتار از اراضی آبی به سیستم آبیاری تحت فشار از ۸۵ درصد منابع دولتی و ۱۵ درصد مشارکت‌های مردمی استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باغات از اولویت توانمندی‌های بخش کشاورزی لرستان محسوب می‌شود، گفت: برای چهارهزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی شیب دار در استان برنامه ریزی شده تا استفاده بهتری از این اراضی شود.

بازدار، میانگین فرسایش خاک در کشور را ۱۶.۷ تن در هکتار و در استان را ۱۷ تن در هکتار دانست و افزود: فرسایش خاک یکی از تهدیدات اصلی در کشور است که در لرستان اقداماتی همچون الگوی کشت مناسب، تنوع در کشت، افزایش کشت گلخانه ای، آبیاری تحت فشار در راستای استفاده بهینه از خاک را در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: تنوع خاک و تناوب زراعی از موضوعات مهم در پایداری از خاک است و تکنولوژی‌هایی بکار رفته باید متناسب با وضعیت خاک استان استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اجرایی شدن طرح ایکاردا در ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان برای سه محصول، گفت: این طرح با عنوان افزایش بهره‌وری نظام‌های تولیدی غلات‌محور و افزایش بهره‌وری گندم و نظام‌های زراعی گندم بنیان در ایران اجرا می‌شود تا بتوان با پایداری استفاده از منابع آب و خاک موجود، در طول پنج سال ۲۵ درصد تولیدات را افزایش داد.

اراضی کشاورزی لرستان ۷۸۳ هزارهکتار می‌باشد که ۱۸۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۵۹۸ هزارهکتار اراضی دیم است.

انتهای پیام/م

تجهیز ۴۵ هزار هکتار از اراضی لرستان به سیستم آبیاری تحت فشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.