رشد ۴ برابری صادرات صنایع کوچک فارس

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از رشد ۴ برابری صادرات صنایع کوچک در استان خبر داد.

رشد ۴ برابری صادرات صنایع کوچک فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تحقق هدف گذاری ۱۲۴ میلیون دلاری صادرات صنایع کوچک و متوسط در استان در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

فتوحی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان و وجود پتانسیل‌های صنعتی و فعالیت کنسرسیوم‌ها و تشکل‌های صادراتی، امسال صادرات صنایع کوچک در مقایسه با پارسال ۴ برابر رشد داشته است.

‌وی افزود: بازاریابی در کشور‌های جدید هدف صادراتی و اعزام فعالان صنعتی به نمایشگاه‌های معتبر خارجی از برنامه‌هایی است که با حمایت‌های این شرکت، و با اختصاص یارانه به واحد‌های صنعتی به طور ویژه در حال انجام است.

فتوحی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بخش دولتی نیز در تحقق افزایش میزان صادرات نقش مهمی برعهده دارند، ادامه داد: جلسات مختلف با دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع صادراتی و تسهیل در امور صادرات برگزار و در این زمینه با تعامل موجود در استان گام‌های موثری برداشته شده است.

وی اظهار داشت: ۱۴ خوشه صنعتی و کسب و کار با رویکرد صادرات محور در استان فارس شناسایی شده و از این تعدادکار مطالعات امکان سنجی ۹ خوشه به پایان رسیده و ۵ خوشه نیز اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به فعالیت کنسرسیوم‌های صادراتی فرش دستباف، گلاب و عرقیات گیاهی، سنگ شمال و رب گوجه و شوریجات در استان فارس و نقش این کنسرسیوم‌ها درافزایش و تسهیل امور صادراتی، افزود: این کنسرسیوم‌ها در زمینه رفع موانع و مشکلات وایجاد تعامل و هم‌افزایی و مشارکت در کارگروهی زمینه افزایش صادرات را فراهم کرده اند.

فتوحی با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد از صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند از مهم‌ترین مشکلات اغلب این صنایع را ضعف در مدیریت صادرات، عدم تخصصی بودن این امر و نبود استراتژی لازم در بخش صادرات اعلام کرد و گفت: امسال برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی مدیریت صادرات برای صنایع کوچک و متوسط در اولویت برنامه‌های آموزشی قرارگرفت و در این زمینه هزینه‌های این دوره‌ها به صورت یارانه به واحد‌های صنعتی پرداخت شده است.
انتهای پیام/ر

شناسایی خوشه صنعتی و کسب و کار با رویکرد صادرات محور در فارس

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار