توکل کرمان، برنده جایزه نوبل صلح گفت آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار باید مانع از وحشیگری‌های ارتش میانمار علیه اقلیت روهینگیا شود و یا اینکه از سمت خود استعفا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، توکل کرمان (Tawakkol Karman) برنده جایزه نوبل صلح گفت، آنگ سان سوچی رهبر حزب حاکم میانمار باید مانع از وحشیگری‌های ارتش این کشور علیه اقلیت روهینگیا شود و یا اینکه از سمت خود استعفا کند.

بنابر شواهدی که گروه‌های مدافع حقوق بشر و بازرسان سازمان ملل جمع آوری کرده اند موارد متعدد و گسترده‌ای از سوءاستفاده، خشونت‌های جنسی، کشتار و آتش سوزی عمدی علیه اقلیت روهینگیا به کار گرفته شده و سرکوب شدید آن‌ها «پاکسازی» قومی نامیده شده است.

اما سوچی برنده جایزه نوبل صلح در سال ۱۹۹۱ به خاطر دهه‌ها مبارزه در راستای استقرار دموکراسی در کشورش، از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۶ از محکوم کردن علنی سوءاستفاده و سرکوب شدید اقلیت مسلمان روهینگیا خودداری کرده است.

کرمان گفت: «ما به شدت از سوچی عصبانی هستیم. او باید حقیقت را بگوید یا اینکه استعفا کند. اگر او همچنان در سمتش بماند و شاهد این جنایات باشد خودش نیز شریک آن خواهد بود.»

کرمان که در سال ۲۰۱۱ به خاطر اقداماتش در یمن به طور مشترک برنده نوبل صلح شد گفت: سوچی و سران ارتش میانمار به علت ناتوانی از توقف خشونت‌ها و حفاظت از غیرنظامیان باید تحت تعقیب بین المللی قرار بگیرند.

سوچی هفتاد و یک ساله به ندرت به طور علنی به اتهامات مربوط به سوءاستفاده و سرکوب مردم روهینگیا اشاره کرده است. از زمان شروع خشونت‌ها علیه روهینگیایی‌ها حدود ۶۸۸ هزار نفر از آن‌ها با عبور از مرز بنگلادش به این کشور آواره شده اند.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه با بررسی پیشنهاد اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات نظامی میانمار موافقت کردند.

انتهای پیام/

آنگ سان سوچی، عامل نسل کشی میانمار باید از قدرت برکنار شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
خدا به مردم میانمار کمک کنه
آخرین اخبار