سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: شورای نگهبان باید تکلیف تعریف رجل سیاسی را با نظرخواهی از کمیسیون‌های خود مشخص کند.

شورای نگهبان از ورود اشخاصی که رجل سیاسی نیستند به گردونه انتخابات جلوگیری کندسیدکمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به معیارهای رجل سیاسی اظهار کرد: شورای نگهبان باید تکلیف تعریف رجل سیاسی را با نظرخواهی از کمیسیون‌های تخصصی و فقهای کاردان خود برای همیشه به صورت کامل مشخص کند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: معتقدم تعریف رجل سیاسی در قانون اساسی ابهامات زیادی دارد و در دوران انتخابات این ابهامات به اوج خود می‌رسد.

وی ادامه داد: برخی از اشخاصی که در صحنه‌های سیاسی مهم و انتخابات‌ حضور می‌یابند به معنای واقعی کلمه، رجل سیاسی نیستند لذا می‌طلبد که با بررسی کارشناسی شورای نگهبان از ورود این افراد به گردونه انتخابات جلوگیری شود.

سجادی تأکید کرد: ابهام دیگری که در مسئله رجل سیاسی وجود دارد، این است که در زبان عربی رجل به معنای مرد است، اما ممکن است در قانون اساسی دایره تعریف این لغت بسیار وسیع‌تر باشد، لذا فکر می‌کنم که باید از فقه سیاسی در تعریف رجل سیاسی بهره برد.

وی اظهار کرد: بسیاری از زنان به لحاظ علم، دانش، تدبیر، شرایط و شایستگی حضور در مسائل مهم سیاسی کشور را دارند، اما به دلیل آنکه تعریف مشخصی از رجل سیاسی هنوز ارائه نشده، نمی‌توانند در عرصه‌های مختلف حضور یابند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: در قانون اساسی و در تعریف رجل سیاسی این ابهام وجود دارد که آیا رجل به معنای کلمه مرد عینیت یافته یا به معنای انسان؟ به همین دلیل فکر می‌کنم بنابراین بهتر است تکلیف این لغت عربی مشخص شده و به جای آن از واژه‌ای فارسی استفاده شود تا ابهامات موجود در این زمینه از بین برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار