مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: حجم صادرات انواع فراورده‌های خام دامی از استان گلستان به خارج از کشور از ابتدای سال تاکنون، بیش از ۲۷ میلیون تن بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمودرضا وفایی مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: در راستای سیاست‎های اقتصادی دولت و به منظور حمایت از تولیدکنندگان، اداره کل دامپزشکی استان اقدام به صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع فراورده‌های خام دامی، فراورده‌های لبنی و جوجه یک روزه نموده است.

وی افزود: صادرات در زمینه‌های مختلف تولیدی در صنعت دام و طیور می‌تواند سهم قابل توجهی در بالا بردن درصد صادرات غیر نفتی در استان گلستان به خود اختصاص دهد.

محمودرضا وفایی گفت: دامپزشکی استان با نظارت‎های بهداشتی و فراهم نمودن زمینه‌های لازم از نظر تطابق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استاندارد‌های موجود نقش خود را در این بخش از صادرات بخوبی ایفا می‌نماید.

وی گفت:اداره کل دامپزشکی استان گلستان با اعمال نظارت‎ها و پایش‎های مستمر بر فعالیت واحد‌های تولیدی و کشتارگاهی که منجر به کاهش تلفات و بیماری‌های دام و طیور و همچنین ارتقاء شاخص‎های بهداشتی تولید این صنعت را فراهم آورده است.

محمودرضا وفایی افزود: این مهم نشان دهنده، نقش اساسی دامپزشکی استان در افزایش صادرات، توسعه پایدار و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت:این اقلام صادراتی مانند گوشت مرغ منجمد، آلایش خوراکی مرغ، جوجه یک روزه، محصولات لبنی و خوراک آماده دام و طیور بوده است.

کشور‌های افغانستان، ترکمنستان، عراق، چین، هنگ کنگ و ویتنام از جمله کشور‌هایی بوده اند که بالاترین حجم صادرات به آن‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام /م
 

استان گلستان  از صادرکنندگان  فرآورده های خام دامی است

 
برچسب ها: دامپزشکی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.