روزنامه کارار ترکیه در خبری اعلام کرد که 12 دبیرستان و سه موسسه آموزشی دیگر وابسته به گروه گولن در افغانستان، به بنیاد معارف ترکیه واگذار شد.

15 مرکز آموزشی وابسته به گروه گولن در افغانستان به بنیاد معارف ترکیه واگذار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه کارار ترکیه در خبری اعلام کرد که 12 دبیرستان و سه موسسه آموزشی دیگر وابسته به گروه گولن در افغانستان، به بنیاد معارف ترکیه واگذار شد.

در مراسمی با حضور عصمت ییلماز وزیر آموزش ملی ترکیه و همتای افغانستانی وی در شهر کابل، 12 دبیرستان به همراه سه موسسه آموزشی متعلق به گروه گولن با امضای توافقنامه ای به بنیاد معارف ترکیه واگذار شد.

ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

به نوشته ایرنا، ترکیه مدعی است که گروه گولن در 170 کشور دنیا فعالیت دارد و بر این اساس، در دیدار مقامات آنکارا با سران کشورهای دیگر، توقف فعالیت گروه گولن جزو خواسته های آنها از کشورهای مختلف بوده است.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.