مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات گردشگری و برپایی سفره هفت‌سین ازجمله برنامه‌های موردنظر آئین نوروزگاه در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به استقبال گسترده مردم در نوروزگاه سال گذشته گفت:  مراسم آئین نوروزگاه در ایام نوروز 97 از بیست و نهم اسفندماه سال جاری لغایت چهاردهم فروردین‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

فاطمه دانش یزدی افزود: آیین نوروزگاه به‌منظور ترویج و آشنایی هر چه بیشتر میهمانان نوروزی با آداب و آیین نوروز مردم یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری 73 آئین نوروزگاه در استان، افزود: برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات گردشگری و برپایی سفره هفت‌سین ازجمله برنامه‌های موردنظر در این استان است.

دانش یزدی اجرای نمایش نوروزی، سیاه‌بازی، حافظ و شاهنامه‌خوانی، ایجاد عکاس‌خانه سنتی، پخت غذاهای محلی، معرفی محتوایی محدوده ثبت جهانی شهر یزد به بازدیدکنندگان و مسافران نوروزی، برگزاری نقالی خوانی، برگزاری مسابقات فرهنگی و اجرای زنده صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های است که در ایام نوروز در بخش‌های مختلف استان در قالب نوروزگاه اجرا خواهد شد.

وی افزود: در بخش اطلاع‌ رسانی عمومی نوروزگاه امسال، با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و اهمیت این موضوع، سعی بر آن خواهیم داشت تا با تهیه و توزیع نقشه و بروشور در خصوص یزد این بافت تاریخی جهانی و منحصربه‌فرد را به مسافران نورزی بهتر معرفی کنیم.

وی گفت: رویداد فرهنگی نوروزگاه در ارتقاء و تقویت ارتباط اقوام با یکدیگر نقش بسزایی ایفا می‌کند، ازاین‌رو آیین نوروزگاه هم‌زمان با اجرا در مکان‌های تاریخی یزد نظیر باغ دولت‌آباد، بافت تاریخی، زندان اسکندر، مجموعه امیرچقماق، مسجد جامع کبیر یزد و در اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان‌های استان نیز با همکاری انجمن‌های مردم‌نهاد فعال اجرا می‌شود.

دانش یزدی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به وجود آثار تاریخی و فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر در استان و ثبت بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی سعی خواهیم داشت تا تمام این ظرفیت‌های بی‌نظیر استان را به همگان معرفی کنیم.

انتهای پیام/ی

 آئین نوروزگاه در استان یزد برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.