مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 70 خدمت الکترونیکی در سازمان بنادر پایه گذاری شده و ما هم اکنون در بخش هوشمند سازی گام‌های اساسی برداشته‌ایم.

پایه گذاری 70 خدمت الکترونیکی در سازمان بنادربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا آقایی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی در همایش بین‌المللی بندر هوشمند با بیان اینکه 70 خدمت الکترونیکی در سازمان بنادر و دریانوری به صورت هوشمند پایه گذاری شده است، اظهار کرد: هم اکنون شناسایی تمامی کانتینر‌ها، پرداخت‌ الکترونیکی هزینه ها از طریق پایانه‌های هوشمند اینترنتی انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: تمامی درگاه‌های اینترنتی برای پرداخت الکترونیک و ارائه خدمات به دریا نوردان فراهم شده است و هم اکنون بندر امیر آباد در زمینه اجرای آن پیش قدم شده است.

* فروش بلیت مسافری دریایی از ابتدای امسال

وی تأکید کرد: فروش بلیت مسافری دریایی امسال با دستور وزیر راه و شهرسازی اجرایی شد و مسافران نوروزی دریایی می‌توانند بلیت سفر خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند.

آقایی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ارائه خدمات الکترونیکی گام‌های بزرگی برداشته‌ایم، افزود: هم اکنون بیشترین فعالیت‌های سازمان بنادر به سمت الکترونیکی شدن می رود و دریانوردان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های همراه و موبایل نت فعالیت‌های سازمان بنادر را دنبال کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: دریانوردان می‌توانند آمار انبارها، اطلاعات سازمان بنادر، ورود گردشگران دریایی، میزان واردات و صادرات را از طریق اپلیکیشن‌های جدید پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی از صفر تا صد زمینه‌ساز استفاده بهینه از خدمات دریایی می‌شود، گفت: هم زمان با استفاده بهینه خدمات کاهش هزینه‌ها در این حوزه نیز چشمگیر است.

آقایی با تأکید بر اینکه استفاده بهینه از نرم افزار و سخت افزار باعث می‌شود این اطلاعات به دست مسئولان برسد و در نتیجه تصمیم‌سازی درست در این حوزه اجرایی شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، تأکید کرد: بیش از 50 درصد از فعالیت‌ها با مکانیزاسیون بهره‌وری انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار