مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان از افتتاح چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب با حضور ويديو کنفرانسی رئيس جمهور خبر داد.

افتتاح 4 طرح بزرگ آب و فاضلاب در هرمزگانامين قصمی مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در گفتگو با با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،گفت:چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب در جريان سفر دو روزه کاروان تدبير و اميد به هرمزگان، با حضور مستقيم "اردکانيان" وزير نيرو و حضور ويديو کنفرانسی دکتر روحانی افتتاح می‌شود.
وی افزود: عصر روز چهارشنبه نهم اسفند ماه، با حضور مستقيم وزير نيرو، پروژه تصفيه خانه فاضلاب شهر رودان به نمايندگی از 4 طرح آب و فاضلاب به بهره برداری می رسد.
مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت:در سفر وزير نيرو به اين استان، آغاز عمليات اجرايی خط انتقال آب از آبشيرين كن صد هزار مترمكعبی بندرعباس به مخازن ذخيره اين شهر، پروژه آغاز عمليات اجرايي سد گابريك واقع در شهرستان جاسك و طرح جامع آبرساني به 35 روستای جزيره قشم نيز كلنگ زنی و بهره برداری خواهد شد.
امين قصمی افزود: وزير نيرو صبح چهارشنبه نيز در جلسه شوراي اداری كه در شهرستان ميناب برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

وی گفت:مرحله نخست طرح فاضلاب رودان شامل تصفيه خانه، خط انتقال به طول 7/3 كيلومتر و شبكه اصلی و فرعی به طول 8/30 كيلومتربه بهره برداری می رسد.


مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت:ظرفيت فاز نخست تصفيه خانه فاضلاب رودان 7 هزار و 258 متر مكعب در شبانه روز و روش تصفيه آن لجن فعال با راكتور كاروسل است.

امين قصمی افزود: حجم پساب توليدی تصفيه خانه 84 ليتر بر ثانيه و اعتبار هزينه شده اين طرح 300 ميليارد ريال است.

وی گفت:تعداد انشعابات نصب شده فاضلاب تاكنون 1260 فقره مي باشد و جمعيت تحت پوشش طرح جمع آوری فاضلاب رودان در سال مبدا 32940 نفر و در سال مقصد 52200 نفر است.

مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین از آغاز عمليات اجرايی خط انتقال آب از آبشيرين کن غرب به مخازن شهر بندرعباس با حضور ويديو كنفرانسی رئيس جمهور خبر داد.

قصمی گفت: عمليات اجرايي طرح انتقال آب از آبشيرين کن يكصد هزار مترمكعبی بندرعباس تا مخازن مرکزی داماهی اين شهر نيز آغاز می شود.

وی افزود: اين طرح به طول 33 کيلومتر با لوله هاي فولادي به قطر 1200 ميليمتر و حجم ريالی يك هزار ميليارد ريال اجرا می شود.

مديرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت:اين طرح در صورت تخصيص اعتبار مورد نياز طي دو سال تکميل و با ظرفيت يک هزار و 157 ليتر بر ثانيه به بهره برداری می رسد.

قصمی افزود: طرح حاضر با هدف ايجاد تاسيسات لازم جهت انتقال آب توليدی آبشيرين کن بندرعباس به مخازن داماهي اين شهر و تامين کمبود آب شهر بندرعباس و مناطق غربی شامل شهرها و روستاهای غرب بندرعباس اجرايی شده است.

وی فرسوده بودن خطوط آبرسانی موجود و بالا بودن آمار حوادث روی آن و برنامه ريزی به منظور رفع کمبود آب به ميزان 1300 ليتر در ثانيه (با توجه به اينکه منابع شرق قابليت تأمين اين مقدار را در افق طرح ندارند) را از جمله دلايل ضرورت تسريع در اجرای اين طرح بيان كرد.


انتهای پیام/ر

توسعه آبرسانی در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.