رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو با «انتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

دیدار «عبدالله» با دبیرکل سازمان ملل در ژنوبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله»، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیه نشست شورای حقوق بشر در ژنو با «انتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار کرد.

عبدالله در این نشست با تشکر از توجه و نقش فعال دبیرکل سازمان ملل درباره افغانستان، تصویری از وضعیت سیاسی ـ امنیتی در افغانستان ارایه کرد و بر تعهدات حکومت برای اصلاحات و برگزاری انتخابات تاکید نمود.

رئیس اجرائی دولت افغانستان با اشاره به نشست روند کابل تاکید نمود که افغانستان و دوستان این کشور در تلاشند برای مقابله با چالش‌ها و حمایت از برنامه‌های حکومت به صورت مشترک کار نمایند.

دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر حضور و کمک‌های این سازمان برای افغانستان درباره انتخابات٬‌ اصلاحات و احتمال مذاکرات صلح با رئیس اجرائی دولت افغانستان گفتگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه صحبت‌های خود صلح در افغانستان را به نفع منطقه و آسیای مرکزی خواند و بر همکاری‌و همگرایی منطقه‌ای تاکید نمود.

گفتنی است که عبدالله دو روز پیش در يک سفر رسمی دو روزه به منظور شرکت در سی‌ و هفتمين نشست سالانۀ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در راس هياتی بلندپايه به ژنو، پایتخت سوئیس رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار