مدیریت توسعه و ساخت راه های استان همدان  از وجود 70 نقطه حادثه خیز در استان همدان خبر داد.

وجود 70 نقطه حادثه خیز در استان همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نادیان مدیریت توسعه و ساخت راه های استان همدان با بیان اینکه 5هزار 438 کیلومتر راه در استان همدان وجود دارد، بیان کرد:  از این میزان بیش از 3365 کیومتر راه روستایی است که  2700 کیلومتر آن آسفالته و مابقی خاکی و شوسه است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان وضعیت مطلوب و قابل قبولی در توسعه راه های روستایی دارد، خاطر نشان کرد: 80 درصد راه های روستایی در استان آسفاللت شده است در مقایسه با آمار کشور وضعیتی قابل قبول دارد.

مدیریت توسعه و ساخت راه های استان همدان با بیان اینکه  توسعه راه های روستای همدان در کشور بی نظیر است، بیان کرد: درصد بهرمندی روستاهای استان  از راه های آسفالته به نسبت جمعیت 94 درصد است که خود وضعیت استان را در بهبود وضعیت راه ها نشان می دهد.

نادیان در ادامه بیان کرد: این در حالی است که بهسازی راه ها روستایی در کشور به نسبت جمعیت 65 درصد است

مدیریت توسعه و ساخت راه های استان همدان با اشاره به عملکرد  اداره کل مسکن و شهر سازی  در حوزه راه ها، خاطر نشان کرد: طبق دستور العمل وزراتی موظف به آسفالت  روستا های بالای 50 خانوار هستیم که این امر در همدان  برای خانوداه ای بالای 20 خانوار درحال انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان  یک هزار کیلومتر راه اصلی وجود دارد گفت: سهم آزاد راه های استان از این مقدار تنها 85 کیلومتر است که در محور همدان - ساوه واقع شده است.

نادیان با بیان اینکه بیش از 590کیلومتر بزرگراه در استان همدان وجود دارد، بیان کرد: محور های همدان – ملایر، همدان – رزن، همدان – اسدآباد و همدان – کرمانشاه و تمامی خروجی های همدان از به سمت استان های مرکزی، سنندج، کرمانشاه  به صورت بزرگ راه هستند.

مدیریت توسعه و ساخت راه های استان همدان با اشاره به احداث بزرگ راه های در دست ساخت در استان همدان خاطر نشان کرد: بیش از 120 کیلومتر  بزرگراه در محور های پرحادثه و حادثه خیز استان در دست مطالعه و ساخت است.

وی در ادامه بیان کرد: محور های نهاوند - آورزمان، نهاوند- بروجرد، ملایر- توره، ملایر- بروجرد و کبودراهنگ- شیرن سو از محور های بزرگ راهی در دست ساخت است.

نادیان با بیان اینکه کریدور شمالی استان از 3 راه اصله تا سه راه آورزمان در کبودراهنگ گفت: محور تویسرکان – کنگاور،اسدآباد قروه از محور های دیگری است که در طرح بزرگ راهی استان همدان قرار دارد.

وی به مهمترین پروژه بزرگ راهی استان همدان اشاره کرد و گفت: محور ملایر- بروجرد از پرترافیک ترین و خطرناک ترین محور های استان به طول15 کیلومتر از طرح های در دست اجرا است که 6 کیلومتر آن با اعتبار بالغ بر 8 میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری رسید.

مدیریت توسعه و ساخت راه های استان همدان با بیان اینکه این برای  پروژه مجموعا 22 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود:  9 کیلومتر باقی مانده این محور دردست ساخت می باشد که تا هفته دولت آماده بهره برداری خواهد شد.

وی به محور نهاوند - آور زمان – ملایر اشاره کرد و گفت:  این محور به طول 42 کیلومتر و 6 میلیارد اعتبار در دست مطالعه و ساخت می باشد.

نادیان  با بیان اینکه 8 کیلومتر از این محور عقد قرار داد شده است، گفت: 4 کیلومتر از این محور با اعتبار بالغ بر 6 میلیارد در دهه فجر به بهره برداری رسید و 4 کیلومتر باقی مانده در هفته دولت به بهره بردای خواهد رسید.

مدیریت توسعه و ساخت راه های استان همدان  ادامه داد: برای ساخت مابقی پروژه منتظر تخصیص اعتبار و عقد قرار هستیم.

وی با بیان اینکه همدان در ساخت بزرگراه از استان های پیشرو در کشور است، خاطر نشان کرد: استان همدان نسبت به مساحت خود و استاندارد کشوری دو برابر جلوتر است.

نادیان با بیان اینکه خوشبختانه تمامی راه های خروجی استان 4 خطه می باشد، خاطر نشان کرد: محور ملایر بروجرد امسال بهسازی و  بهره برداری می شود.

مدیریت توسعه و ساخت راه های استان همدان  با اشاره به شایعاتی درباره نا ایمن و غیر استاندارد بودن آزاد راه همدان تهران گفت: آزاد راه همدان - ساوه از استاندارد های روز برخوردار است و مهمترین عامل بروز حوادث و صوانح عامل انسانی است.

وی با اشاره به وجود 70 نقطه حادثه خیز در استان همدان خاطر نشان کرد: متاسفانه 70 درصد تصادفات  ناشی از عوامل انسانی است و تنها 10 درصد ناشی از جاده و راه می باشد.

نادیان  با شاره به پروژهای افتتاح شده در همدان در سال جاری، گفت:بیش از 38 کیلومترراه در قالب 6 پروژه و اعتبار 85 میلیارد تومان در دهه فجر به بهربرداری رسید.

انتهای پیام/د.ا

70 نقطه حادثه خیز در استان همدان وجود دارد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.