در شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان عنوان شد؛

برگزاری جشنواره فرهنگی ـ ورزشی در شهرستان های استان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری جشنواره ی فرهنگی ـ ورزشی با یاد یکی از شهدای ورزشکار طی 22 اسفند جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اولین شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با حضور دکتر امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان و سایر اعضا در محل این اداره کل برگزار شد.

محمدتقی امیری خراسانی در این جلسه با اشاره به اینکه این اولین جلسه ی رسمی شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان است، حجت سلطانی را به عنوان دبیر این شورا معرفی کرد و گفت:  مقرر شد به منظور کیفی سازی برنامه های فرهنگی یک شیوه نامه طراحی شود که از این پس برنامه ریزی برای این کار برعهده ی وی است.

وی به بیان معضلات فرهنگی در بحث ورزش پرداخت و افزود: به عنوان مثال یکی از این معضلات، مسئله ی باشگاه های فرهنگی  ـ ورزشی است که تنها به مسئله ی ورزش می پردازند و به بحث فرهنگی اهمیتی نمی دهند.

دکتر امیری خراسانی یکی از وظایف اصلی ادارت کل ورزش و جوانان استان ها را امورات فرهنگی دانست و تصریح کرد: ، در بحث امورات فرهنگی اگر به عملکرد استان کرمان طی سال 96 نگاهی بیندازیم می بینیم به صورت جزیره ای خیلی کارها در این راستا انجام شده است که به عنوان نمونه می توان به یادواره شهدا، برنامه های هفته دفاع مقدس، هفته پهلوانی و زورخانه ای و ... اشاره کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بحث جزیره ای کار کردن را یکی دیگر از معضلات فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: به منظور کیفی سازی کارها در شورای معاونان مقرر شد شورای فرهنگی اداره کل تشکیل شود.

وی گفت: دو کار اساسی که در این نشست در مورد آن باید تصمیم گیری شود، یکی برنامه ریزی برای ارائه ی گزارش عملکرد سال 96 به نحو احسنت و دیگری ارائه ی  برنامه ها برای سال 97 است.

دکتر امیری خراسانی یکی از مهمترین برنامه های فرهنگی  سال 97 را بحث کنگره ی شهدای استان کرمان اعلام کرد و افزود: یکی از کمیته های این کنگره، کمیته ورزش و جوانان هست که باید بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

وی تصریح کرد: کمیته هایی که تاکنون مشخص شده اند باید تا هفته ی آینده، برنامه ی فعالیت هایشان برای سال 97 را به صورت کلی ارائه دهند، ضمن آنکه اگر پیشنهادات تکمیلی تری در مورد جلسه امروز دارند، به صورت مکتوب به آقای سلطانی، دبیر شورا ارائه دهند.

دکتر امیری خراسانی با بیان اینکه شهیدان حقی بر گردن ما دارند و آن شناخته شدن آن هاست، بیان داشت:  این رسالت بر گردن ماست و باید به خوبی انجام شود.

وی از برگزاری جشنواره ی فرهنگی ـ ورزشی با یاد یکی از شهدای ورزشکار طی 22 اسفند جاری  خبر داد و گفت: باید شرکت کنندگان از خانواده ی شهدای باشند و در مراسم اختتامیه نیز تلاش شود ورزشکاران با پوشش ورزشی و حضوری گرم  شرکت کنند.

دکتر امیری خراسانی پیشنهاد داد: برگزاری این جشنواره از طریق هیئت ها به ویژه در شهرستان ها و یا سمن ها انجام شود تا این فعالیت، کارنامه ی کمیته ی فرهنگی یا سمن تلقی و بدین ترتیب نقششان  در بحث فرهنگی ـ ورزشی بیشتر شود.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال، هیئت شنا می تواند روز 22 اسفند، یادواره شهید نشاط را برگزار کند و برای اینکار مسابقات شنا را برنامه ریزی نماید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از دبیر شورا خواست هیئت هایی که کمیته فرهنگی خود را راه اندازی و معرفی کرده اند، شناسایی شوند تا در اولین فرصت ممکن از کمک مالی اداره کل بهره مند شوند.

دکتر امیری خراسانی افزود: این کار علاوه بر معرفی هیئت های فعال، سبب ایجاد انگیزه برای سایر هیئت ها در راستای راه اندازی کمیته ی فرهنگی شان می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دو سمن فعال در حوزه ی فیلم و رسانه اشاره کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت این سمن ها در کارهای فرهنگی استفاده کرد.

انتهای پیام/ب

شورای فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار