آمریکا از ترکیه خواسته است از خرید سامانه موشکی زمین به هوای اس-۴۰۰ روسیه صرف‌نظر کند، در غیر این صورت ترکیه ممکن است هدف تحریم‌ها قرار گیرد.

تلاش آمریکا برای منصرف کردن ترکیه از خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک روزنامه ترکیه‌ای نوشت در پی قرارداد خرید سامانه موشکی زمین به هوای اس-400 از روسیه، آمریکا همه تلاش خود را به کار گرفته است تا مانع آن شود که آنکارا ارتش خود را به این سامانه مجهز کند.

روزنامه «هابرترک» به نقل از یک منبع در واشنگتن نوشت آمریکا از ترکیه خواسته است از خرید سامانه موشکی زمین به هوای اس-400 روسیه صرف‌نظر کند و در غیر این صورت ترکیه ممکن است هدف تحریم ها قرار گیرد.

این روزنامه نوشت آمریکا درباره این موضوع نگران است و باور دارد خرید سامانه موشکی اس-400 «می تواند تأثیری منفی بر سازگار عملیاتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) داشته باشد. این موضوع نیز منتفی نیست که واشنگتن تحریم هایی را علیه آنکارا اعمال کند.»

این روزنامه نوشت آنکارا با «زبان تهدید» واشنگتن مخالف است. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پیش از این اعلام کرده بود آنکارا زبان تهدید را نمی پذیرد. وی گفت ترکیه پیش از این برای تأمین این سامانه موشکی به متحدانش در ناتو درخواست داده بود «اما آنها همواره مشکلاتی را مطرح کرده بودند.»

ترکیه قراردادی را با روسیه امضا کرده است که براساس آن فروش سامانه موشکی اس-400 به ارزش دو تا دو و نیم میلیارد یورو پیش بینی شده است. این قرار داد با مخالفت شرکای غربی آنکارا مواجه شده است.

انتهای پیام/

آمریکا تلاش می کند ترکیه را از خرید سامانه موشکی اس 400 منصرف کند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میتو
۲۱:۰۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
آمریکا نمی خواهد ارتش ترکیه مجهز به این سامانه شود
آخرین اخبار