صدا و سیمای مرکز سمنان به مخاطبان خود در نوروز 97 ویژه برنامه های متنوعی را عیدانه می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد منتظر حجت مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان از تدارک همه جانبه این مرکز برای برنامه های نوروز 97 خبر داد و گفت : برای نوروز امسال هم ویژه برنامه های متنوعی را در صدا ، سیما و خبر تدارک دیده ایم و سعی داریم ضمن آگاهی بخشی در کنار ایجاد لحظات شاد و مفرح برای مخاطبان ، جاذبه های طبیعی و تاریخی و آداب و رسوم استان را نیز به مسافران نوروزی معرفی کنیم.

وی از آغاز ویژه برنامه های نوروزی صدای این مرکز با نام " بوی بهار عطر یاس" از 26 اسفند ماه در دو نوبت صبح و عصر خبر داد و گفت : این ویژه برنامه ها در باکس صبح از ساعت 9 الی 11 و در باکس عصر از 18:30 الی20 بصورت زنده با هدف افزایش نشاط و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از صدای مرکز سمنان پخش می شود.

منتظر حجت برنامه " بهارانه " را هم ویژه برنامه تحویل سال نوی صدای مرکز سمنان عنوان کرد که از ساعت 17 الی 21 روز 29 اسفند به صورت زنده پخش خواهد شد.

برنامه هایی با عنوان: " قند و عسل" ، معرفی آداب و رسوم مردم استان در نوروز با عنوان" نوروز در قومس" ، مستند هایی با موضوع معرفی اماکن دیدنی و تاریخی استان و معرفی نقاط گردشگری کشور با عنوان" سفر نامه" هر کدام در 18 قسمت از دیگر برنامه های صدای مرکز سمنان در ایام نوروز 97 خواهند بود.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز سمنان از پخش ویژه برنامه تحویل سال نوی سیمای این مرکز با نام " بوی عیدی" خبر داد و گفت : این برنامه از ساعت 17 الی 21 روز 29 اسفند به صورت زنده از یکی از بناهای تاریخی استان پخش خواهد شد.

دعوت از هنرمندان کشوری و استان، دیدار و گفتگو با خانواده های شهدای مدافع حرم، گزارش هایی از مسافران نوروزی در استان، معرفی و آموزش تهیه شیرینی های سنتی ویژه نوروز در استان ، اطلاع رسانی در خصوص وضعیت ترافیکی و آب و هوایی استان ، ار تباط زنده با مشهد مقدس ، کاروان راهیان نور و آستان مقدس امام زاده یحیی(ع) شهر سمنان در هنگام تحویل سال و پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور از بخش های این ویژه برنامه خواهند بود.

منتظر حجت همچنین افزود: ویژه برنامه شبانه نوروز 96 سیمای این مرکز با نام " و اینک بهار" در 15 قسمت از اول الی 15 فروردین هر شب از ساعت 21 الی 22 با این آیتم ها بصورت زنده به روی آنتن خواهد رفت :

" خاطرات بهار" که بیان خاطراتی است از زبان سالخوردگان هم استانی در خصوص نوروز و بهار در گذشته ، قرائت اشعار توسط شاعران هم استانی به گویش نقاط مختلف استان با عنوان" بهاریه" ، بیان خاطرات و لطیفه های طنز از زبان مردم مقابل دوربین با نام" دو دقیقه لطیفه" ، تهیه گزارش هایی توسط مردم با موضوعات اجتماعی با عنوان" من هم گزارشگرم" ، نمایش تصاویر و عکس های ارسالی مردم استان از سفره های هفت سین آن ها با عنوان" هفت سین شما" .

این برنامه پس از ایام نوروز تا ابتدای ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: برنامه کودک رنگین کمان ، ویژه خانواده ، پخش 15 قسمت فیلم سینمایی ایرانی و خارجی در ایام نوروز ،پخش دو سریال نوروزی، 7 عنوان مستند با موضوع معرفی نقاط دیدنی و تاریخی استان و کشور، طنز " کلاه قرمزی"، ارتباط زنده با مناطق عملیاتی جنوب و کاروان های راهیان نور از دیگر برنامه های نوروزی سیمای مرکز سمنان هستند.

منتظر حجت همچنین تهیه 24 مستند خبری ، چندین ارتباط زنده با شبکه خبر و تهیه گزارش های تولیدی از موزه های مردم شناسی استان را نیز بخش هایی از برنامه های معاونت خبر مرکز سمنان عنوان کرد که از شبکه استانی سمنان و شبکه های سراسری در ایام نوروز امسال پخش خواهند شد.

انتهای پیام / ه

جزئیات برنامه های صدا و سیمای سمنان در نوروز 97

برچسب ها: نوروز ، فیلم سینمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.