برگزاری نشست مشترک مجلس و خانه احزاب برای بررسی اشکالات قانون جدید احزابرئیس کمیته حقوقی و داوری خانه احزاب از برگزاری نشست مشترک مجلس و اعضای شورای مرکزی خانه احزاب در 14 اسفند سال جاری خبر داد.

سیدمحمد میرباقری رئیس کمیته حقوقی و داوری خانه احزاب در گفتگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به تشریح فعالیت‌های کمیته متبوعش پرداخت و اظهار کرد: قانون جدید فعالیت‌های احزاب و تشکل‌ها در کمیته حقوقی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نشست مشترک مجلس و خانه احزاب برای بررسی اشکالات این قانون و رسیدن به جمع‌بندی مشترک در 14 اسفند امسال برگزار خواهد شد.

میرباقری با اشاره به اشکالات قانون جدید فعالیت‌های حزبی بیان کرد: این قانون چند ایراد کلان و اساسی دارد. عموم قانون احزاب کشورهای دیگر قاعده‌محور بوده، اما قانون احزاب کشورمان مجوز‌محور است.

رئیس کمیته حقوقی و داوری خانه احزاب با تأکید بر اینکه ما نسبت به ساختار مجوزمحوری اعتراض داریم، تصریح کرد: هر قانونی دارای حقوق و تکالیفی است. متأسفانه در این قانون توازنی میان حقوق و تکالیف وجود ندارد.

وی افزود: در این قانون به احزاب گفته شده که به شما یارانه پرداخت می‌کنیم، اما همانگونه که همه می‌دانند تاکنون یارانه‌ای به هیچ حزبی پرداخت نشده است.

میرباقری با بیان اینکه قانون فعلی احزاب سرتاسر تکلیف است و هیچ حقوقی برای احزاب ندارد، اظهار کرد: براساس قانون جدید فعالیت‌های حزبی، دو دبیرکل احزاب عضو کمیسیون ماده 10 شدند، اما حق رأی ندارند که این مسئله خود ایرادی بسیار بزرگ است، چرا که باید شاکله کمیسیون ماده 10 را دبیران کل احزاب تشکیل دهند.

رئیس کمیته حقوقی و داوری خانه احزاب گفت: ما درصدد اصلاح ساختار کمیسیون ماده 10 احزاب هستیم. این کمیسیون خودش نقش قاضی و وکیل را بازی و حکم هم صادر می‌کند.

وی درباره شکایت کمیته حقوقی و داوری خانه احزاب از رئیس جمهور گفت: مدیرکل سیاسی وزارت کشور در نشستی با احزاب شرکت کرد و گفت ما گرفتن یارانه احزاب را پیگیری می‌کنیم؛ اگر امسال احزاب به یارانه خودشان نرسند، قطعا شکایت‌ از رئیس جمهور را دنبال می‌کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار