رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان از برگزاری سی و ششمین مرحله منطقه ای مسابقات قرآن و معارف اسلامی با حضور 858 دانش آموز عشایری خبر داد.

برگزاری سی و ششمین مرحله منطقه ای مسابقات قرآن  با حضور 858 دانش آموز عشایریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، منوچهر امیرتیموری رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان از برگزاری سی و ششمین مرحله منطقه ای مسابقات قرآن و معارف اسلامی با حضور 858 دانش آموز عشایری خبر داد.

وی گفت : این مسابقات در رشته های حفظ، قرائت، احکام و انشای نماز، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، اذان و ... در دوره اول و دوم متوسطه، ویژه دختران و پسران برگزار شد.

امیرتیموری گفت: در بخش متوسطه اول دختران، مدارس حضرت رقیه(س) جیرفت، حضرت زینب(س) کهنوج و حضرت معصومه(س) اسفندقه، در بخش متوسطه اول پسران، آزادگان جیرفت، آیت الله خامنه ای عنبرآباد، شهید کیومرث حسینی عنبرآباد، در بخش متوسطه دوم دختران، زینبیه(س) جیرفت، حضرت زهرا(س) کهنوج، نرجس خاتون بافت و در بخش متوسطه دوم پسران، مدارس قلم چی جیرفت، پرفسورحسابی نرماشیر و شهید شکاری سیرجان به ترتیب در هر بخش حائز رتبه های اول تا سوم شدند.

وی در ادامه حضور دانش آموزان عشایری را در این دوره از مسابقات بسیار خوب و پر شور توصیف و تاکید کرد: باید برنامه ریزی های ما به صورتی باشد که حضور حداکثری دانش آموزان را در این گونه مسابقات در پی داشته باشد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حیات بخش قرآن کریم دانست و ادامه داد: ایجاد فضای مناسب جهت رشد و شکوفایی استعداد های دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بود.

وی افزود: رتبه های اول این مسابقات که 104 نفر می باشند به مسابقات استانی معرفی می شوند و در ادامه نفرات اول استان نیز به مسابقات کشوری که در تابستان برگزار می شود راه پیدا می کنند.


انتهای پیام /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار