مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان از آزادی 17 نفر از زندانیان ایرانی از زندان های کشورهای خارجی طی 9 ماه پیگیری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن ملایری‌زاده مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه، با ابراز خرسندی از رشد 3 برابری صدور روادید امسال نسبت به سال گذشته در نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان، اظهار داشت: در سال گذشته و امسال پس از پیگیری‌های 9 ماهه 17 نفر از زندانیان ایرانی در زندان کشورهای کویت، افغانستان، عربستان و غیره آزاد شدند.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌های مرتبط با تأیید اسناد افراد خارج‌نشین، افزود: تأیید اسناد تجاری و گواهی مبدأ و مقصد در نمایندگی لارستان انجام می‌شود اما متأسفانه به دلیل نبود اتاق بازرگانی در لارستان، همشهریان و تجار مجبور هستند برای طی بخشی از مراحل کارشان را در استانهای دیگر انجام دهند که امید است با تشکیل اتاق بازرگانی در لارستان این مشکل حل شود.

مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان بیان داشت: 500 متر فضای فیزیکی در نمایشگاهی با محوریت کشاورزی و صنایع که قرار است در ماه «دسامبر» در کشور قرار برپا شود، به ایران اختصاص یافت که نهادهای مرتبط می‌توانند هماهنگی‌های لازم را انجام دهند، همچنین می‌توان همایش کودکان صلح را که تاکنون در 10 کشور جهان برگزار شده را با مساعدت مسئولان و همشهریان در لار برگزار کرد.

این مسئول با ابراز تأسف از وجود برخی موانع برای برپایی نمایشگاه دائمی اسناد دیپلماسی در لارستان، خاطرنشان کرد: اغلب این اسناد مربوط به منطقه لارستان است و می‌توان هویت و مبارزات تاریخی مردم این سرزمین را به نمایش گذاشت که تحقق ایجاد این نمایشگاه نیازمند همیاری مسئولان است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد دارالترجمه در لارستان، ادامه داد: متأسفانه با وجود اختصاص 12 سهمیه دارالترجمه به استان فارس، حتی یک سهمیه را برای لارستان در نظر نگرفته‌اند و باید مرکز استان، لارستان بزرگ را در نظر می‌گرفت و حداقل یک سهمیه را به افرادی که از لارستان متقاضی بوده‌اند، اختصاص می‌داد.

ملایری‌زاده بیان کرد: اکنون به دلیل نبود دارالترجمه در لارستان، بسیاری از اسناد برای تأیید به شیراز ارسال می‌شود و مردم مجبور به مراجعه به شیراز هستند.


انتهای پیام/ب

صحبت های مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.