آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول خود گفت:علوم انسانی می‌تواند رنگ دینی یا غیردینی به خود بگیرد، از منظر فرد غیر الهی انسان مبدأ و منتهایش مجهول است.

 علوم انسانی می‌تواند رنگ دینی و یا غیردینی به خود بگیردبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله سبحانی،از مراجع عظام تقلید پیش از ظهر امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه برخی به اسلامی کردن علوم انسانی اعتقادی ندارند، اظهار داشت: برخی معتقدند که علم، جنبه دینی و ضد دینی ندارد و درنتیجه اسلامی کردن علوم انسانی معنا ندارد.

وی با تأکید بر اینکه علوم تکوینی با دین و ضد دین صیغه اخوت ندارد، افزود: علوم مختلف مانند ریاضیات، فیزیک و شیمی دین و غیر دین ندارد اما علوم اعتباری و قراردادی این‌گونه نیستند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه موضوع علوم انسانی انسان است و می‌تواند رنگ دینی و یا غیردینی به خود بگیرد، تصریح کرد: در میان دانشمندان مختلف که به دین و ضد دین بودن علوم اعتقاددارند تفاوت وجود دارد برای نمونه از منظر فرد غیر الهی انسان مبدأ و منتهایش مجهول است.

آیت‌الله سبحانی با بیان تفاوت‌های منظر دینی و غیردینی خاطرنشان کرد: علوم قراردادی با علوم تکوینی تفاوت داشته و نوع نگاه‌ها متفاوت است.

انتهای پیام/ش

سخنان آیت الله مکارم شیرازی در درس خارج اصول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار