معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: درآستانه فرارسیدن سال نو ۱۳۰ هزار پاکت ویژه جشن نیکوکاری در مدارس سطح استان توزیع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، محمود میرامامی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همه ساله در ایام پایانی سال و در آستانه سال نو و فرارسیدن بهار طبیعت با تلاش کمیته امداد و همکاری صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بسیج سازندگی و مشارکت گسترده مردم نیکوکار مراسم معنوی و ملی جشن نیکوکاری با هدف کمک به نیازمندان و گسترش فرهنگ انفاق و احسان برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال جشن نیکوکاری از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه سال‌جاری درمدارس، پایگاه‌های مستقر و در سطح شهر‌ها و میعادگاه‌های نمازجمعه با شعار «جوانه لبخند میکاریم» همزمان با سراسر کشور در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

میرامامی با بیان اینکه مهمترین رویکرد این جشن گسترش فرهنگ انفاق و نیکوکاری با هدف کمک به اقشار آسیب پذیرجامعه توسط دانش آموزان است، ادامه داد: حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی در سطح شهرستان و استان به منظورخدمت به افرادی که بنا به دلایل مختلف گرفتار فقر شده‌اند از ظرفیت ادرات، ارگان‌ها، سازمان‌ها، نهادها، بازاریان، دانشگاها، کسبه و بازاریان، مجتمع‌های مسکونی، مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه با مکاتبه اقدام به فراخوان برای جشن کرد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سیستان و باوچستان یادآور شد: کمک‌های جشن نیکوکاری در غالب تهیه بسته‌های غذایی، کمک معیشت، تهیه پوشاک شب عید مانند لباس، کیف و کفش، لوازم ضروری زندگی برای محرومان، نیازمندان و ایتام تحت حمایت تهیه و توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی در برگزاری جشن نیکوکاری سال‌جاری، گفت: مکاتبه از سوی این نهاد با دستگاه‌های اجرایی و ترسیم کلی وضعیت فقر استان و رویکرد‌های جشن نیکوکاری، ارسال شیوه‌نامه این جشن به صورت کاملا دقیق با مشارکت و تقسیم کار برای همه حوزه‌ها، مکاتبه روسای ادارات کمیته امداد در شهرستان‌های این استان با مراکز اقتصادی و صنوف به‌صورت بسیار گسترده و دعوت به مشارکت از خیرین حقوقی و حقیقی تنها بخشی از برنامه‌های اجرایی این جشن برای تحقق نیاز‌های اساسی نیازمندان است.

میرامامی افزود: ۱۳۰ هزار پاکت نیکوکاری برای کمک به دانش آموزان نیازمند به سازمان آموزش و پرورش و ۳۵ اداره کمیته امداد سطح این استان ارسال شده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشن نیکوکاری درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار