عالم دینی اقلیم کردستان عراق گفت:علمای دینی و ماموستایان همواره نقش راهنما را برای مردم داشته‌ و نقش موثری ایفا کرده‌اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شیخ احمد شافعی پیش از ظهر امروز در همایش نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی درسنندج گفت:این همایش زمینه‌ای برای حفظ برادری، وحدت و مقبولیت همدیگر است و همه ما بعنوان علمای دین اسلام از همه باید بیشتر به وحدت بیندیشیم.

وی افزود: علما به بلندای تاریخ تلاش کرده‌اند و از زمانیکه خورشید اسلام درخشش پیدا کرده است علما نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

عالم دینی اقلیم کردستان عراق گفت:بر همگان آشکار است بیش از ۱۰ صده است که حجره و مکاتب بدنبال افزایش علم و همیشه جایی برای یاد دهی بوده‌اند و روحانیون نیز در این راستا تلاش کرده‌اند.

این عالم دینی اقلیم کردستان عراق بیان کرد: روحانیون همیشه مرشد امینی برای خاک و مردم خود به شمار رفته‌اند و بهترین خدمت را به مردم کرده‌اند.

ماموستا شافعی عنوان کرد:علمای دینی دو دوره محوری و تاریخی دارند و دوره محوری آن است که ماموستایان و اساتید همواره نقش راهنما را برای مردم داشته‌ و نقش موثری ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زمانیکه ناراحتی برای مردم شکل می‌گرفت ماموستایان آیینی چراغ روشنی برای مردم بوده‌اند، اضافه کرد: پیامبر می‌فرماید جایگاه علمای دینی در زمین مانند ستاره درخشان در آسمان بوده‌اند که راه را نشان می‌دهند.

وی افزود: علمای آیینی همواره راه را نشان داده‌اند و راهنمای شایسته‌ای برای مردم بوده‌اند و این بیانگر جایگاه ارزنده علما بین مردم است.

شیخ شافعی با اشاره به اینکه اگر علما نباشند مردم دچار شبهه می‌شوند و سردرگم خواهند شد،گفت: در شرایط کنونی که جهان اسلام با مشکلات زیادی مواجه است نقش روحانیون مهم و ارزشمند است.

گفتنی است؛همایش نقش علما و روحانیت در وحدت امت اسلامی امروزچهارشنبه (9 اسفند) با حضور مشاور نخست وزیر عراق، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب و جمعی از علما و روحانیون استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان در سنندج در حال برگزاری است.

انتهای پیام/م

ماموستایان آیینی چراغ روشنی برای مردم هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.