مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از آغاز ثبت‌نام و پذیرش حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد.

ثبت‌نام و پذیرش حوزه علمیه استان بوشهر آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حجت‌الاسلام رضا خدری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان بوشهر هشت مدرسه علمیه در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیر و کنگان فعال است.

وی با اشاره به اینکه شش مدرسه بلندمدت و دو مدرسه سفیران هدایت هستند، خاطرنشان کرد: در این مدارس ۶۵۰ طلبه برادر و ۱۲۰ استاد تمام وقت و پاره وقت مشغول به تحصیل و تدریس هستند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از آغاز ثبت‌نام و پذیرش حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: ثبت نام از ۱۲ اسفندماه امسال تا ۱۵ فرودین ماه سال آینده از طریق پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه انجام می‌شود.

وی با دعوت از واجدین شرایط برای ثبت نام در مدارس علمیه استان، بیان کرد: از جمله شرایط می‌توان به صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام، تابعیت جمهوری اسلامی ایران و برخورداری از سلامت جسمی و روحی اشاره کرد.

خدری همچنین نداشتن منع قانونی از نظر خدمت وظیفه را به عنوان دیگر شرط عمومی عنوان کرد و افزود: موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه از دیگر شرایط برای تحصیل در مدارس علمیه است.

وی ادامه داد: قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداکثر سن ۱۸ سال که مدت خدمت سربازی به این مدت اضافه می‌شود از دیگر شرایط اختصاصی ثبت‌نام در این مدارس است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر خاطرنشان کرد: داشتن مدرک دیپلم یا پیش‌­دانشگاهی، تعهد تحصیل تمام وقت در طول دوره و تعهد خدمت تبلیغی به مدت پنج سال از شرایط اختصاصی دوره پنج ساله سفیران هدایت است.

وی ادامه داد: از امتیازات خاص برای ثبت‌نام نیز می‌توان به حافظان حداقل یک ششم قرآن کریم یا نهج‌البلاغه، خانواده‌های شهدا، فرزندان جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم اشاره کرد.

انتهای پیام/م

آغاز ثبت‌نام و پذیرش حوزه علمیه استان بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.