یک مقام کره شمالی تاکید کرد تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای این کشور هیچگاه موثر نخواهد بود.

کره شمالی اعلام کرد تحریم‌ها علیه این کشور هرگز راه به جای نمی‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، روز سه شنبه  فرستاده کره شمالی در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل اعلام کرد تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای این کشور هیچ تاثیری بر پیونگ یانگ نخواهد داشت.  این اظهارات در اعتراض به راه‌اندازی کمپین «حداکثر فشار» دونالد ترامپ بیان شد.

هان تای سونگ، فرستاده پیونگ یانگ در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: آمریکا باید بداند که تحریم‌ها و فشارها علیه کره شمالی هرگز نمی‌تواند تهدیدی برای این کشور باشد و هیچگاه راه به جایی نمی‌برد.

هان در ادامه افزود: اگر آمریکا تلاش‌های صادقانه ما را برای بهبود روابط میان دو کره نادیده بگیرد و به دنبال اقدامات متقابل و تحریک‌آمیز باشد، جمهوری دموکراتیک خلق کره قطعا واکنش نشان خواهد داد.

این اظهارات از سوی کره شمالی چند روز پس از آن مطرح شد که ترامپ گفت «سنگین‌ترین تحریم‌ها» علیه کره شمالی را اعمال کرده است.

مقامات کره شمالی بارها با مقامات آمریکا در کنفرانس خلع سلاح در ژنو مشاجره داشته‌اند، زیرا در این مکان دو کشور رقیب با هم رو در رو مواجه می‌شوند.

علیرغم کاهش ظاهری تنش‌ها میان سئول و پیونگ یانگ پس از برگزاری بازیهای المپیک در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی، ترامپ متعهد شده تا همچنان فشارها را بر کره شمالی حفظ کند.

ترامپ هشدار داده بود: اگر تحریم‌های جدید علیه کره شمالی به خوبی عمل نکند، باید تحریم‌ها را وارد فاز دوم کند. او تاکید کرد که فاز دوم تحریم‌ها بسیار سختگیرانه‌تر خواهد بود.

در همین حال، یک مقام آمریکایی تاکید کرد آمریکا هیچگاه کره شمالی را به عنوان یک کشور هسته‌ای نخواهد پذیرفت.

انتهای پیام/

تاکید مقام کره شمالی بر بی‌نتیجه بودن تحریم‌های آمریکا

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار