شهرداری باغبادران ، جشنواره عیدانه را برای مردم و گردشگران این باغ شهر در ایام نوروز تدارک دیده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر روابط عمومی شهرداری باغبادران در نشست با خبرنگاران با اشاره به ویژه‌ برنامه‌های شهرداری در ایام نوروز اظهار کرد: هر ساله در تعطیلات  نوروز ورود مسافران از اقصی نقاط کشور به این باغ شهر را شاهد هستیم و از این جهت باید برنامه‌ریزی خاصی در این ایام صورت گیرد تا موجب تقویت فرهنگ اسلامی ایرانی و بهبود خدمات به مردم شود.

سعید جانی‌پور با اشاره به برنامه‌های مختلف شهرداری باغبادران در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در ایام نوروز ،گفت: برنامه‌های جشنواره عیدانه شهرداری باغبادران با مراسم مذهبی شبی با شهدا در آخرین پنجشنبه سال جاری با حضور در گلستان شهدای شهر کار خود را آغاز خواهد کرد و پس از میثاق با شهدا و امام شهدا برنامه‌های این جشنواره ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به حرکت کارناوال شادی در 28 اسفندماه در محلات شهر باغبادران، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری باغبادران برای افزایش نشاط شهروندی حرکت کارناوال شادی با حضور هنرمندان در قالب نمایش است که هنرمندان در قالب شخصیت‌های ننه سرما، حاجی فیروز و عمو نوروز در محلات مختلف حضور یافته و نوید بهار و تولد طبیعت را به شهروندان می دهد.

مدیر روابط عمومی شهرداری باغبادران اذعان داشت: با توجه به دغدغه‌های موجود شهرنشینی برآن شدیم با استفاده از آیین کهن و ظرفیت هنرمندان حرکتی نو را در محلات شهر باغبادران رقم بزنیم چراکه حاجی فیروز یک چهره شناخته شده در فرهنگ فولکلور ایرانی است که در روزهای پایانی سال به شهرها و روستاها می آید تا خبر رسیدن نوروز را به مردم دهد و استفاده از این شخصیت‌ها قطعا تاثیر بسزایی در شادی افراد بخصوص نسل جوان ما خواهد داشت.

جانی‌پور اضافه کرد: مخاطب جشنواره عیدانه تمام شهروندان در رده‌های سنی مختلف هستند از این رو راه‌اندازی رادیو موج باغبادران با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر باغبادران، راه‌اندازی غرفه رستوران بازی‌های فکری، فوتبال دستی انسانی، گریم چهره کودکان، شاهنامه‌خوانی کودکان، نمایش طنز، موسیقی سنتی و ... در این جشنواره اجرایی خواهد شد تا شهروندان و مسافران نوروزی در این ایام لحظات شاد و مفرحی را در کنار خانواده سپری کنند.

وی اذعان داشت: شهر باغبادران ظرفیت‌های هنری زیادی در خود دارد و بر همین اساس همواره تلاش کرده‌ایم از ظرفیت هنرمندان بومی در برنامه‌های اجرایی خود استفاده کنیم و با همین نگاه تلاش شده در این جشنواره نیز این اتفاق میمون رخ دهد.

جانی‌پور تأکید کرد: نصب  نمادهای مرتبط با ایام نوروز،توزیع جزوه های گردشگری و فرهنگی، برگزاری جشنواره سبزه ها و هفت سین نوروزی و ... نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام نوروز در شهر باغبادران برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار