وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد کشورش می‌تواند بین ایران و عربستان از یک طرف و نیز سوریه و ترکیه از طرف دیگر، میانجیگری کند.

ابراهیم الجعفری: برای تحکیم روابط بین عربستان و ایران آمادگی داریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ابراهیم الجعفری»، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد کشورش می تواند برای تحکیم روابط بین عربستان سعودی و ایران ایفای نقش کند.

الجعفری به اسپوتنیک عربی درباره اینکه آیا کشورش می تواند برای تحکیم روابط بین ایران و عربستان ایفای نقش کند یا خیر گفت: «بی گمان، ما روابط همجواری خوبی با سوریه و ترکیه از یک طرف و با ایران و عربستان از طرف دیگر داریم. ما برای نزدیک شدن موضع دو کشور به یکدیگر تلاش می کنیم و همچنان به این تلاش ادامه می دهیم؛ زیرا روابط و اعتباری که عراق در نزد این کشورها دارد، بی گمان این امکان را می دهد که برای بهبود فضای موجود و عبور از تنش موجود عمل کند؛ زیرا همه این کشورها به لحاظ جغرافیایی همسایه عراق هستند».

بر اساس این گزارش، قاسم الأعرجی، وزیر کشور عراق، روز 13 اوت 2017 اعلام کرد که عربستان سعودی از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، خواسته است که برای میانجیگری بین ریاض و تهران وارد عمل شود.

انتهای پیام/

آمادگی عراق برای میانجیگری میان عربستان و ایران

 

 

برچسب ها: عراق ، عربستان ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار