معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحققات و فناوری گفت: 48 درصد از فضاهای آموزشی در دانشگاه های سراسر کشور توسط خیرین و سایر ساخته می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین عسگریان ابیانه در حاشیه بهره برداری از ساختمان مهندسی دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: 52 درصد از این فضاها نیز توسط دولت و ازاعتبارهای عمومی ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه دو میلیون و 200 مترمربع فضای آموزشی در دانشگاه های سراسر کشور در حال ساخت است افزود: 470 طرح در حال ساخت است که 240 طرح آن توسط دولت و 230 طرح دیگر توسط خیران ساخته خواهد شد.

به گفته وی، این طرح ها با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در حال اجرا است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ، تحققات و فناوری، در ادامه اظهارداشت: چهار هزار و 400 میلیارد تومان برای اتمام این طرحها نیاز است تا دو سه سال آینده به بهره برداری برسد.

عسگریان ابیانه، اعتبارات جاری اختصاص یافته به وزارت علوم ، تحققات و فناوری را 10 هزار و 700 میلیارد تومان بیان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال جاری 19 درصد رشد داشته است.

وی، همچنین از اجرای طرح «گوشه های فاخر دانشگاهی» برای اولین بار در دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: موضوع این طرح ساخت تندیس مفاخر و مشاهیر علمی دانشگاه ها برای ارج نهادن و پاسداشت آنها در دانشگاه ها نصب می شود.

به گفته وی این طرح از طرف وزارتخانه علو م، تحقیقات و فناوری به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد شد که این سازمان به شکل متمرکز ردیف اعتباری را برای اجرای آن تخصیص داده است.

شایان ذکر است: ساختمان دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان که علیمحمد ساتر و زهرا کتابچی دو نفر از خیران این شهرستان برای این اجرای این طرح ۵۵ میلیارد ریال هزینه کرده اند با حضور حسین عسکریان ابیانه معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آئینی به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار