رئیس جمهور روسیه در سخنانی گفت تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه نه تنها به این کشور که به اتحادیه اروپا نیز آسیب می‌رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی مطبوعاتی پس از گفتگو با صدراعظم اتریش گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه فقط به این کشور آسیب نمی‌رساند بلکه به اتحادیه اروپا نیز آسیب می‌رساند و سیاست تحریم‌ها به هدفش نخواهد رسید.

او افزود: در درازمدت ­نیز مشخص نیست چه کسی بیشتر از این تحریم‌ها آسیب می‌بیند.

رییس جمهور روسیه گفت: اعمال این تحریم‌ها «نوعی اقدام بی معنا و مضر است.»

او خاطر نشان کرد اقدام با هدف برداشتن تحریم‌ها باید توسط هر دو طرف اتخاذ شود. ما آماده ایم هر کاری را که به ما ارتباط دارد برای اصلاح این وضعیت انجام دهیم.

ولادیمیر پوتین در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره سوریه گفت: اوضاع سوریه دشوار و پیچیده است و آینده حل و فصل بحران این کشور، منوط به تمایل آن‌ها به حل و فصل این مسائل و وحدت اراضی سوریه و حاکمیت آن است. ما برای گفتگوی سیاسی و انتقال به مرحله آغاز روند تدوین قانون اساسی تلاش می‌کنیم. بر اساس آن، برای دستیابی به حل و فصل طبیعی بحران این کشور اقدام می‌کنیم تا مناطق کاهش تنش و درگیری به مناطقی برای همکاری بین دولت و دیگر طرف‌ها تبدیل شود. اما درباره غوطه شرقی، عناصر رادیکالی و گروهی از سازمان‌های تروریستی گنجانده شده در فهرست سازمان ملل وجود دارند که در قطعنامه اخیر شورای امنیت، گفته شده اقدام برای نابودی این گروه‌ها متوقف نخواهد شد. این گروه‌ها روزانه بیش از پنجاه بار، دمشق را هدف حملات موشکی خود قرار می‌دهند.

او افزود: ما می‌دانیم که این حملات، سفارت روسیه را در دمشق هدف قرار می‌دهد. آیا می‌توان این حملات را تحمل کرد؟ طبعا خیر. پس از گفتگو‌های اخیر خود با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه، برای ایجاد گذرگاهی انسانی برای خارج کردن کودکان و زخمی شدگان و کسانی که به کمک نیاز دارند، با طرف سوری توافق کردیم و با همکاری با رئیس جمهور ترکیه توانستیم گروه زیادی از این گونه افراد را از محل انجام عملیات خارج کنیم. اما اکنون عناصر مسلح اجازه نمی‌دهند که گروه دیگری را از این منطقه خارج کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات پوتین در نشستی مطبوعاتی پس از گفتگو با صدر اعظم اتریش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار