رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه؛

بیش از ۸ هزار موقوفات علمی و فرهنگی در سراسر کشورثبت شده است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در بهبود مدیریت وقف علم و فناوری باید نگرش به وقف را تغییر دهیم و وقف صرفا موضوعی فرهنگی نیست بلکه اصل وقف، اقتصادی است.

بیش از ۸ هزار موقوفات علمی و فرهنگی در سراسر کشورثبت شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛حجت‌الاسلام علی محمدی در همایش ملی وقف علم و فناوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، افزود: نقش علم و فناوری در احیا و ارتقای بهره‌وری موقوفات یکی از محور‌های مهم این همایش است و در واقع همه از جهات مختلف مدیون وقف هستیم.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی موقوفه در سطح کشور داریم، همچنین، بیش از ۲۵ درصد درمانی کشور موقوفه است.

وی گفت: در قرآن و سخنان معصومین به علم و دانش توجه ویژه‌ای شده است و وقف در حوزه علم و فناوری کمتر از وقف در حوزه‌های مذهبی و کمک به فقرا نیست.

وی تصریح کرد: بیش از ۸ هزار موقوفات علمی و فرهنگی در کشور وجود دارد و به برکات واقفانی است که در طول تاریخ وقف داشته اند و همه مردم از این موقوفات بهره و استفاده برده‌اند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تمام مدارس حوزه‌های علمیه از گذشته تاکنون موقوفه بوده و بخش عمده‌ای از مدارس آموزش و پرورش و تعدادی از دانشگاه‌ها، کتابخانه و کتاب‌هایی که استفاده می‌شود نیز موقوفه است.

حجت السلام محمدی افزود: در بهبود نظام مدیریت وقف علم و فناوری باید نگرش به وقف را تغییر دهیم، زیرا که عموم مردم فکر می‌کنند، وقف موضوعی فرهنگی است، اما اصل وقف، اقتصادی است.

وی گفت: اگر بخواهیم مدیریت وقف بهبود یابد، باید به‌صورت اقتصادی موقوفات را اداره کنیم و وقف مذکور درآمد و سود داشته باشد، البته این اقدامات می‌تواند در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و خدمات عمومی باشد.
 
انتهای پیام//ف.غ
 

برگزاری همایش ملی وقف علم و فناوری در  مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.