رئیس جمهور گفت: زندگی مردم هرمزگان از اهل سنت و شیعه در کنار هم موجب افتخار و سرافرازی است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان هرمزگان افزود: در استانی که امنیت و همدلی و انسجام وجود دارد یعنی زیربنای اصلی فراهم است.

روحانی گفت: اگر همه با هم کار کنیم برای کشور باز هم کم است، اگر همه اصولگرایان و اصلاح طلبان، اعتدالگراین و دیگر احزاب هم به میدان بیایند باز هم کم است.

وی افزود: جا دارد یاد کنم از شهید حقانی که نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بود، از سال 41 ایشان را می شناختم و همکاری ما در سال 43 برای انقلاب آغاز شد و بعدها در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون دفاع با هم عضو بودیم و رهبر معظم انقلاب رئیس کمیسیون بودند. من و شهید حقانی در این کمیسیون در ابتدای جنگ پیگیر ساماندهی انبارهای مهمات و تجهیزات نظامی برای حمایت از جبهه و تامین نیازهای سپاه پاسداران و ارتش بودیم.

حسن روحانی افزود: خداوند همه شهیدان را قرین رحمت کند از شهدای انقلاب تا دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدای حراست و حفاظت از نظام و انقلاب که از مرزها حراست می کنند.

قاچاق معزل دیرینه اقتصاد استان و کشور

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به وضعیت نامناسب آب شرب بندرعباس گفت: بدبویی و بدطعمی آب بندرعباس و استفاده از سهم آب کشاورزان میناب برای مصرف این شهر را با مشکل اساسی مواجه کرده است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: با عنایت و صدور دستور  لازم از سوی رئیس جمهور برای استفاده از آب دریا می توان تا حدی در رفع این مشکل تلاش کرد.

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در هرمزگان قاچاق را معضلی دیرینه برای اقتصاد استان و کشور عنوان کرد و گفت: با وجود افزایش کشفیات ، قاچاق کم نشده و نیازمند افزایش تجهیزات و نیروی لازم برای مبارزه با این معضل در دریا است.

آیت الله نعیم آبادی افزود: برای رفع مشکل گرانی باید با استفاده از تقویت دستگاه های نظارتی، نظارت ویژه ای بر بازار برای جلوگیری از فعالیت سودجویان صورت گیرد.

تردد خودرو ها در خارج از مناطق آزاد شامل هرمزگان شود

عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس گفت: اهل سنت در کنار برادران شیعه بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند و این قشر خود را در همه عرصه ها همچون انتخابات نشان داده اند.

وی لزوم توجه به معیشت مردم را مهم دانست و گفت: انتظار داریم از اهل سنت در مناصب مدیریتی استان استفاده شود.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس  با اشاره به اینکه قانون ته لنجی در بوشهر اجرا می شود، افزود:این قانون باید برای همه استان ها یکسان باشد و تردد ماشین های منطقه آزاد در خارج از مناطق آزاد هم شامل حال استان هرمزگان شود.

واگذاری آلومینیم المهدی به بخش خصوصی بررسی شود

 رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه انتزاع پنج روستا از پارسیان به طور کامل لغو شود زیرا مردم هرمزگان زیر بار این مصوبه نمی روند.
 
احمد مرادی در ادامه با بیان اینکه فروچاله های میناب به بحرانی تبدیل شده ، افزود: علت این معضل ایجاد شده، برداشت بی رویه آب از دشت میناب است و وزارت نیرو باید در این زمینه چاره اندیشی فوری کند .
 
وی گفت: در مشاغل داخل استان اولویت با جذب نیروهای بومی باشد و مازاد درآمد استان طبق قانون باید به استان بازگردد و در نیازهای بهداشتی و آموزشی استان هزینه شود.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست پرونده خصوصی سازی آلومینیوم المهدی را شخصاً بررسی کند زیرا در این زمینه به بیت المال اجحاف شده است.
 
مرادی گفت: بسیاری از شرکت هایی که در هرمزگان فعالیت دارند مالیات را در استان های دیگر پرداخت می کنند که خلاف قانون و ظلم به هرمزگان است، مردم قشم برای ورود به شهرشان باید عوارض پرداخت کنند در حالی که از روند استخدام فرزندانشان در مشاغل مناطق آزاد نیز راضی نیستند.
 
وی خاطرنشان کرد: سی هزار ملوان در این استان چشم انتظار اصلاح قانون ته لنجی هستند. انتظار ما افزایش اجازه ورود کالا در هر سفر به ارزش سی میلیون تومان است همچنین در صنعت کشتی سازی در هرمزگان ده هزار نفر نیرو مشغول هستند که در این شرایط باید از این صنعت حمایت کرد نه اینکه شرکت های دولتی سفارشاتشان را به خارجی ها بدهند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط آب و هوای هرمزگان، مردم انتظار دارند که اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد قشم و کیش در سراسر استان صادر شود .
 
مرادی در ادامه افزود: در توسعه فاز سه بندر شهیدرجایی یک شرکت بومی برنده مناقصه به دلایل واهی کنار گذاشته شد که انتظار بررسی داریم و اینکه آیا انتقال آب از خلیج فارس با هزینه های میلیاردی به استان های دیگر برای صنایع کوچک آیا به صرفه است؟ آن هم با عوارض محیط زیستی فراوانی که برای دریا دارد.

برای رفع مشکلات استان قول مساعد داده شده است

استاندار هرمزگان گفت: نیاز ها و مشکلات استان در این 5 ماه که در استان بودم با کمک مردم،نمایندگاه مجلس، ائمه جمعه جمع بندی شده و در جلسه ای قبل از سفر رئیس جمهور بررسی شده است .
 
فریدون همتی افزود: برای آنچه که در این جلسه مطرح شد قول مساعد داده و با توجه به اینکه استان هرمزگان یک منطقه استراتژیک است برنامه های زیادی برای آن در نظر گرفته شده است.
 
فریدون همتی به ظرفیت های مهم استان اشاره کرد و افزود: توسعه گلخانه ها،ساماندهی باغ های لیمو و نارنگی ظرفیت دام زنده به ویژه شتر،توسعه بخش شیلات و مزارع پرورش میگو و ماهی، درگیر کردن دانشگاه ها در خصوص دریا و تولیدانبوه ،توسعه ابزار و صنایع دریایی در استان از مهم ترین برنامه های این استان است.
 
استاندار هرمزگان گفت: در بخش صنعت و معدن نیز توسعه و صادارت تولیدات استانی فعال کردن فعالیت های ملوانی در 71 بندر از دیگر برنامه های مهم در این استان است.
 
فریدون همتی افزود: توسعه آموزش فنی و حرفه ای برای استفاده در واحد های صنعتی بزرگ از برنامه ای دیگر در هرمزگان است.
 
همچنین وی به بخش آب شرب و کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: آبشرین کن مشترک استان های هرمزگان یزد و کرمان نیزدر دست اقدام است.
 

انتهای پیام/ف

برگزاری شورای اداری با حضور رئیس جمهور در بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.