رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان خبر داد؛

شیوع بیماری آنفلوانزا در پرندگان دریاچه کیو

نمونه‌گیری از پرندگان آلوده دریاچه کیو انجام داد و عصر روز چهارشنبه نتایج نمونه‌گیری مبنی بر مثبت‌بودن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پرندگان آبزی دریاچه کیو اعلام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عزیزاله نورالهی ، با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان خرم آباد ، گفت : دامپزشکی استان نمونه‌گیری از پرندگان آلوده دریاچه کیو انجام داد و عصر روز چهارشنبه نتایج نمونه‌گیری مبنی بر مثبت‌بودن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پرندگان آبزی دریاچه کیو اعلام شد.

شیوع بیماری آنفلوانزای در پرندگان  دریاچه کیو خرم‌آباد

رئیس مدیریت بهداشت و بیماری‌های طیور دامپزشکی لرستان با بیان اینکه عملیات جمع‌آوری و معدوم‌سازی پرندگان دریاچه کیو آغاز شده، بیان داشت: تانون بیش از ۲۰۰ پرنده اعم از اردک، غاز و مرغابی جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده است وکار جمع‌آوری و معدوم‌سازی پرندگان دریاچه کیو همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا ظهر امروز پنج شنبه عملیات جمع‌آوری و معدوم‌سازی پرندگان آلوده به اتمام برسد.

نورالهی از مردم خواست از دست زدن و نزدیک شدن به پرندگان آلوده خودداری کنند .

مدیر کل دامپزشکی لرستان هم گفت : برای جلو گیری از سرایت این بیماری به مرم قرنطینه۲۱ روزه در اطراف دریاچه کیو اعمال می شود
برنامه ریزی لازم را کرده ایم تا با کمک اداره کل حفاظت محیط زیست و شهرداری خرم آباد بنرهایی مبنی بر وقوع بیماری در محل دریاچه کیو و اقداماتی که مردم باید انجام دهند نصب شود.

شیوع بیماری آنفلوانزای در پرندگان  دریاچه کیو خرم‌آباد

مردم باید توجه داشته باشند که در دریاچه کیو شنا نکنند، قایق سواری نکنند و نزدیک آب نروند تا دوره ۲۱ روزه قرنطینه دریاچه کیو طی شود.

انتهای پیام/د

شیوع بیماری آنفلوانزا در خرم‌آباد

برچسب ها: دامپزشکی ، دامپروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.