رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: استعمال سیگار و قلیان در اماکن عمومی قطعا قبح استعمال اینگونه مواد را شکسته و تمایل به دیگر مواد مخدر را بیشتر می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سرهنگ کامبیز اسماعیلی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: هنگامی که جوانان و نوجوانان بینند استعمال دخانیات بخصوص قلیان در اماکن عمومی امری عادی است به علت تجربه و سن کم ممکن است ابتدا تمایل به مصرف سیگار و قلیان پیدا کرده و سپس به راحتی به سمت سایر مواد مخدر نیز کشیده شوند.
وی یادآور شد: عادی شدن و شکستن قبح استعمال مواد مخدر مسئله نگران کننده‌ای است که سلامتی سایر افرادی که به هیچ وجه اهل مصرف نیستند و به ویژه کودکان و نوجوانان را نیز به مخاطره می‌اندازد.
وی گفت: از این رو صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها باید اطلاع رسانی کرده و نهاد‌های نظارتی نیز مشارکت موثرتری داشته باشند تا با افزایش سطح آگاهی مردم میزان گرایش به مواد افیونی، حتی مواد ساده در خانواده‌ها پایین بیاید.
وی افزود: در کشور ما روزانه مبالغ هنگفتی صرف مصرف سیگار و قلیان می‌شود و از طرفی دو برابر این هزینه‌ها نیز توسط دولت خرج بیماری‌های ناشی از مصرف دود می‌شود از اینرو اعمال قانون و نظارت و برخورد جدی با متخلفان یکی از راهکار‌هایی است که از مرگ و میر تعداد زیادی از هموطنان جلوگیری خواهد کرد.
سرهنگ اسماعیلی تصریح کرد: یک راهکار دیگر بها دادن به افراد غیر سیگاری در اماکن عمومی و دادن انگیزه ترک به افراد سیگاری است و باید این نکته برای آن‌ها جا بیفتد که هزینه‌هایی را که خرج دود می‌کنند صرف تفریحات سالم کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در پایان به قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و آئین نامه ممنوعیت استعمال و عرضه سیگار و سایر مواد دخانی در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: ان شاء الله در سایه اجرای صحیح قوانین مربوطه و با همکاری نهادها، رسانه‌ها و البته خود مردم کمتر نیاز به اجرای اقدامات سلبی وجود داشته باشد و همه تلاش کنیم تا در سایه قانون و احساس مسئولیت جامعه‌ای سالم داشته باشیم.
انتهای پیام/ی

انتهای پیام/ی

هزینه‌هایی را که خرج دود می‌کنند صرف تفریحات سالم کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار