رئیس سابق ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا اتهامات جدید در پرونده روسیه را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، پال منافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ  اتهامات جدید مطرح شده علیه او در پرونده تحقیقات درباره دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را نپذیرفت و قرار است در ماه سپتامبر محاکمه شود.  

او در جلسه استماع خود در دادگاه فدرال واشنگتن دو اتهام مطرح شده جدید علیه خود از جمله تبانی برای پولشویی و همکاری پنهانی با وکلای خارجی به نفع احزاب اوکراینی طرفدار روسیه را نپذیرفت.

بعد از آنکه ریک گیتس، معاون منافورت و از مقامات ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ هفته پیش با پذیرش اتهامات تصمیم گرفت با پرونده تحقیقات روسیه همکاری کند، این اولین حضور منافورت در دادگاه است.  

رابرت مولر بازرس ویژه وزارت دادگستری که ریاست تحقیقات پرونده روسیه را بر عهده دارد نیز فشار به منافورت را افزایش داده است. امی برمن جکسون قاضی دادگاه، هفدهم سپتامبر را تاریخ شروع محاکمه منافورت اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود این محاکمه تا چندین هفته و حتی شاید تا اوایل ماه نوامبر که زمان برگزاری انتخابات میان دوره‌ای آمریکاست، ادامه یابد.  

در کیفرخواستی که روز جمعه گذشته در واشنگتن از سوی رابرت مولر به یک دادگاه فدرال ارائه شد، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به کمک معاونش ریک گیتس به لابی‌گری برای رئیس جمهور سابق اوکراین که طرفدار روسیه بود و پرداخت مخفیانه بیش از ۲ میلیون یورو به سیاستمداران پیشین اروپایی در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ متهم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار