مدیرکل مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: راه اندازی شبکه تلویزیونی توریسم در ایران و اجازه به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای فعالیت در این حوزه، به گسترش گردشگری کمک می کند

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  حمید ضیایی پرور امروز در همایش ملی رسانه و گردشگری  در موزه خراسان در مشهد گفت: ضعف رسانه ای در مورد معرفی ظرفیتهای داخلی باعث شده است افراد زیادی به ایران سفر نکنند اما  گردشگران خارجی در سفر به ایران از ظرفیتهای داخلی و جاذبه های آن اظهار شگفتی می کنند.

وی ادامه داد:  فقدان محتوای لازم برای جذب گردشگر و ضعیف بودن بدنه تولید محتوا به زبانهای مختلف در دستگاه های اجرایی، فقدان برنامه منسجم ملی برای جذب گردشگر، نداشتن برنامه برای معرفی ظرفیتها و نبود زیرساختهای گردشگری مناسب از جمله مراکز اقامتی از جمله این چالشها هستند.

مدیرکل مرکز مطالعات رسانه‌ ها افزود: چهار بخش اصلی گردشگری شامل گردشگری مذهبی و تاریخی، گردشگری طبیعی، گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت است که ایران در این زمینه ها ظرفیت های خوبی دارد.

ضیایی پرور گفت: در سند چشم انداز 20 ساله پیش بینی شده است که ایران میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی با حدود 25 تا 30 میلیارد دلار درآمد باشد.

انتهای پیام/س

ایران میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.