به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید ضیایی پرور امروز در همایش ملی رسانه و گردشگری در موزه خراسان در مشهد گفت: ضعف رسانه ای در مورد معرفی ظرفیتهای داخلی باعث شده است افراد زیادی به ایران سفر نکنند اما گردشگران خارجی در سفر به ایران از ظرفیتهای داخلی و جاذبه های آن اظهار شگفتی می کنند.
وی ادامه داد: فقدان محتوای لازم برای جذب گردشگر و ضعیف بودن بدنه تولید محتوا به زبانهای مختلف در دستگاه های اجرایی، فقدان برنامه منسجم ملی برای جذب گردشگر، نداشتن برنامه برای معرفی ظرفیتها و نبود زیرساختهای گردشگری مناسب از جمله مراکز اقامتی از جمله این چالشها هستند.
مدیرکل مرکز مطالعات رسانه ها افزود: چهار بخش اصلی گردشگری شامل گردشگری مذهبی و تاریخی، گردشگری طبیعی، گردشگری مذهبی و گردشگری سلامت است که ایران در این زمینه ها ظرفیت های خوبی دارد.
ضیایی پرور گفت: در سند چشم انداز 20 ساله پیش بینی شده است که ایران میزبان 20 میلیون گردشگر خارجی با حدود 25 تا 30 میلیارد دلار درآمد باشد.
انتهای پیام/س