رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان دالاهو گفت: در هفته منابع طبیعی بیش از ۲۰۰۰نهال در عرصه های ملی وبوستانهای روستایی غرس می شود .

غرس بیش از 2هزار نهال در دالاهوتاسه رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان دالاهو در گفتگو با  خبرنگار گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ گفت: در هفته منابع طبیعی بیش از ۲۰۰۰نهال که از نهالستان سرپل واسلام اباد تهیه وتدارک دیده شده در عرصه های ملی وبوستان های روستایی غرس می شود

 

وی افزود: در این راستا تعداد ۱۲۰۰گلدان بلوط که توسط دانش آموزان وهمیاران طبیعت در گلدان کشت شده نیز جمع اوری وبه نهالستان منتقل می گردد .

تاسه با اشاره به اهمیت حفظ طبیعت  گفت: هفته منابع طبیعی فرصتی است تا  به ما اهمیت فضای سبز و حفظ طبیعت یاد آوری شود همه از مزایای بیشمار وجود درختان آگاهی دارند اما باید این فرهنگ در میان مردم نهادینه شود تا نسبت به منابع طبیعی خدادای احساس تکلیف کنند و برای حفظ و نگهداری از آن بکوشند.

وی افزود: یکی از مزایای که کاشت نهال دارد حفظ خاک  و جلوگیری از فراسایش آن است با توجه به اینکه موضوع فرسایش خاک اهمیت زیادی دارد و برای تشکیل خاک  باید زمان بسیار طولانی بگذرد.

تاسه افزود: همچنین جلوگیری از پدیده گردو غبار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه همیشه استان کرمانشاه با معضل گردوغبار دست و پنجه نرم می کند.

 

انتهای پیام/ز

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران اب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.