پالمان ارمنستان، «آرمن سارگسیان» را به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، قانونگذاران ارمنستان آرمن سارگسیان، نخست وزیر اسبق این کشور، را به عنوان رئیس جمهور ارمنستان انتخاب کردند.

پارلمان ارمنستان با اکثریت آرا، او را به سمت ریاست جمهوری برگزید.

نمایندگان پارلمان ارمنستان روز جمعه رئیس جمهور جدید کشورشان را در حالی انتخاب کردند که قدرت و اختیارات رئیس جمهور پس از اصلاح قانون اساسی این کشور به شدت کاهش یافته است.

در اصلاح قانون اساسی ارمنستان در سال ۲۰۱۵ که به ابتکار رئیس جمهور این کشور صورت گرفت و در یک همه پرسی به تائید مردم رسید، کاهش اختیارات دستگاه اجرایی و افزایش اختیارات پارلمان در پایان دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری سرژ سرکیسیان در اواخر سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده است.

از سال ۲۰۱۵ که رای‌گیری عمومی مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری ارمنستان لغو شد و با تغییر نظام سیاسی این کشور کوچک منطقه قفقاز به جمهوری پارلمانی، عملا قدرت اجرایی به نخست وزیر محول شد، این اولین انتخاباتی است که در این کشور برگزار می‌شود.

تنها نامزد سمت جدید ریاست جمهوری آرمن سارگسیان شصت و چهار ساله بود که به عنوان سفیر ارمنستان در انگلیس فعالیت می‌کرد.

آرمن سرکیسیان که پیشتر در دانشگاه کمبریج استاد فیزیک بوده و در فاصله سال‌های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۷ نیز برای مدت کوتاهی نخست وزیر ارمنستان بوده است، از طرف حزب حاکم ارمنستان موسوم به حزب جمهوری خواه پیشنهاد شد.

انتهای پیام/

آرمن سارگسیان رئیس‌جمهور ارمنستان شد

برچسب ها: انتخابات ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار