حدود 800 کانون فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد اصفهان 40 درصد از این کانون ها را در روستاها وبقیه را در شهرها فعال دانست و گفت: در این تعداد کانون فرهنگی هنری نوروز برنامه های فرهنگی هنری شامل مسابقات دینی و فرهنگی ، برپایی نمایشگاه کتاب ، دستاوردهای هنری کانون ها وآثار صنایع دستی هنرمندان ارائه می شود.

حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود: همچنین مسابقات کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان و برنامه های مذهبی برای آشنایی کودکان با ائمه اطهار (ع) از دیگر برنامه های کانونهای مساجد استان اصفهان در تعطیلات نوروز است.

وی 300 کانون از 800 کانون فرهنگی هنری فعال مساجد این استان را در شهر اصفهان دانست و گفت: همچنین در سه هزارو 100 مسجد این استان طرح تلاوت نور در ایام نوروز با قرائت یک یا دو صفحه از قرآن کریم پس از نماز ظهر وعصر و مغرب وعشا برگزار می شود.

مسوول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد اصفهان افزود: 24 هزار کانون فرهنگی هنری در کشور فعالیت می کنند که استان اصفهان با هزار و 870 کانون فرهنگی هنری رتبه نخست را درکشور دارد.

وی گفت: طبق برنامه ها ریزی در سال آینده دو طرح جدید شامل تشکیل هیات های اندیش ورز با هدف شناسایی نخبگان فرهنگی و هنری با مدیریت امام جماعت و انتقال تجربه ها به نمازگزاران و راه اندازی پورتال جامع فرهنگی هنری با موضوع انتشار فعالیت های فرهنگی هنری کانون ها در این پورتال در دستور کار قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: وزارت ارشاد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.