رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه گفت: هشتمین دوره جشن فرهنگ بندر گناوه با اجرای بیش از ۲۰ برنامه آغاز شد.

هشتمین جشن فرهنگ گناوه آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علیرضا سبحانی گفت پاسداشت تاریخ، فرهنگ و هنر، معرفی و آشنایی با آداب و رسوم و نشان دادن ظرفیت‌های فرهنگ این بندر از عمده اهداف برگزای این مناسبت است که برای هشتمین سال متوالی از ۱۲ اسفند آغاز و یک هفته ادامه دارد.

وی اضافه کرد: همایش تاریخ و فرهنگ گناوه، شب شعر، شب موسیقی و آوا‌های محلی، ضیافت بفرمایید کتاب، شب سینمای جنوب، نمایشگاه‌های سکنچه (معماری)، از گناوه تا کتاب، کلک ساحل (خوشنویسی)، لنگرگاه نقش و نگار (نقاشی)، گنجینه تئاتر گناوه، اجرای تئاتر کوتاه، تئاتر سطحه، تئاتر صحنه‌ای، تئاتر قصه‌های سیراف، بازی‌های محلی، نگاره‌های ماسه‌ای، جشنواره مادرانه و کافه گپ از عمده برنامه‌های پیش‌بینی شده در هشتمین برنامه جشن فرهنگ است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه یادآورشد: در برپایی این جشن، فرمانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری گناوه، انتشارات دریانورد، انجمن‌های فرهنگی هنری، سمن‌ها، گروه‌های مختلف هنری و رسانه‌ها همکاری و مشارکت دارند.

شهر بندری گناوه باقدمت ۱۵۰۰ ساله در ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر و در کرانه خلیج فارس واقع است.

آب و هوای گناوه گرم و مرطوب است و نام این بندر در کتاب‌های قدیمی به صورت گنابا، گنفه، گناوه، جنابه و جنابا آمده است.

بیشتر ساکنان گناوه شیعه و اقلیتی سنی هستند که در جوار یکدیگر زندگی می‌کنند.

شهر گناوه بلحاظ دارابودن موقعیت و ظرفیت‌های مختلف از جمله ساحل و بازار و آب وهوای مطبوع پایان سال، تعداد زیادی از هموطنان از این شهرستان دیدن می‌کنند.

انتهای پیام/م

آغاز هشتمین جشن فرهنگ گناوه

 

برچسب ها: شعر ، هنرهای تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.