به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل امروز در جلسه کمیته فنی مدیران کنترل کیفیت در اردبیل اظهار داشت: در حالحاضر 258 مدیر کنترل کیفیت به منظور کنترل و بهبود کیفیت و ایمنی محصول و از سویی دیگر به منظور بهبود رضایت مشتری در واحدهای تولیدی و خدماتی استان اردبیل فعالیت دارند که از این تعداد 150 نفر مرد و 108 نفر بانوان هستند که الزامات کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و خدماتی را نظارت میکنند.
وی با بیان اینکه نقش مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در تامین کیفیت بسیار حائز اهمیت بوده و در همین رابطه نقش کلیدی دارد افزود: تامین کیفیت در تولید کالاها ضمن اینکه جلب رضایت مشتری و حقوق مصرفکنندگان را به همراه دارد باعث میشود کالای داخل سهم مناسبی از ظرفیتهای بازار داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل با بیان اینکه جلوگیری از تولید محصول مغایر با استاندارد مربوط از وظایف مدیر کنترل کیفیت است تصریح کرد: مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی باید به منظور ارتقاء علمی مدیران کنترل کیفیت سالانه حداقل 16 ساعت دوره آموزشی متناسب برای آنها برنامهریزی کنند چرا که استفاده از استانداردها در فعالیتهای کشور به ویژه بخشهای اقتصادی و اجتماعی جامعه نیازمند افرادی آموزش دیده است.
علایی ادامه داد: بهرهمندی از ظرفیت فارغالتحصیلان دانشگاهی به عنوان مجریان استانداردسازی این قابلیت را خواهد داشت تا ضمن کارآفرینی برای آنها میزان مشارکت جامعه در فعالیتهای اقتصادی افزایش یابد و با استانداردسازی، رونق کسب و کار در جامعه نهادینه شود.
وی با اشاره به ضرورت برخورداری از تنوع و کیفیت بالا در بحث تولیدات داخل استان افزود: وابستگی صادرات به بازار یک یا دو کشور مطلوب نبوده و نباید بازار صادراتی و تولیداتی اردبیل به دلیل نبود تنوع و کیفیت مطلوب به یک یا دو کشور محدود گردد که در همین زمینه به منظور بهبود صادرات استان میبایست به بازارهای جهانی توجه داشته و نسبت به استانداردسازی محصولات تولیدی و همچنین ارتقای تنوع و کیفیت توجه لازم را داشت.
مدیرکل استاندارد استان اردبیل اظهار کرد: از مهمترین سرمایههای انسانی و علمی قابل توجه بکارگیری استعدادهای بالقوه و بالفعل و نیروی انسانی کشور، در امر تدوین، اجرا و نظارت بر استانداردها است.
انتهای پیام/ع