به بهانه عید نوروز عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز،به عرضه غیر مجاز حیوانات وحشی اقدام می‌کنند.

اقدامات غیرمجاز برخی سودجویان در کنارفروش ماهی قرمزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به بهانه عید نوروز متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، به عرضه غیرمجاز حیوانات وحشی از جمله سمندر، لاک پشت، مار و دیگر حیوانات اقدام می‌کنند.
فریدون یاوری گفت: براساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش ممنوع است و از این رو در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آن‌ها در طبیعت، با افراد خاطی براساس قوانین و مقررات بشدت برخورد می‌شود.
وی گفت: از فروشندگان و عموم مردم می‌خواهیم از خرید و فروش این گونه جانواران اجتناب کنند چرا که علاوه بر نابودی و خطر انقراض برای این گونه از جانوران، سلامت خانواده با توجه به وجود بیماری‌های مشترک انسان و حیوانات با خرید این جانواران وحشی به خطر می‌افتد.
وی افزود: گشت و نظارت مستمر توسط محیط زیست از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از شهروندان و دوستداران محیط زیست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را در تمامی ساعات شبانه روز با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.
 
انتهای پیام/پ
 

فروش ماهی قرمز و اقداما ت سود جویان

 
 
 
برچسب ها: ماهی قرمز ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.