نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم مقابله جدی با صید ترال گفت: با این روند ذخایر آبزیان در حال نابودی است.

صید ترال را موجب نابودی آبزیان می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سکینه الماسی صبح یکشنبه در نشست با شورای اسلامی شهر بردخون اظهار داشت: در صورت تأمین زمین، سالن ورزشی ویژه بانوان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال در بردخون احداث می‌شود.

وی صید ترال را موجب نابودی آبزیان دانست و گفت: صید و صیادی حق مردم و ساحل نشینان خلیج فارس است و افرادی که صید ترال می‌کنند مخالف صیادان هستند.

نماینده شهرستان‌های عسلویه، دیر، کنگان و جم در مجلس افزود: مسائلی نظیر اشتغال، اسکله خورخان، مشکلات محیط زیست و اختصاص سهمیه قیر رایگان با پیگیری و تعامل با مدیران دلسوز رفع می‌شود.

وی بر ارتباط سازنده با نماینده و پیگیری مستمر و حمایت مردم تاکید کرد و گفت: امیدواریم برای موضوعاتی مانند گمرک بردخون، درآمد پایدار شهرداری و شهرک صنعتی نیز راهی پیدا کنیم تا خواسته‌های مردم عملی شود.

شهردار بردخون نیز گفت: شهرداری در سال ۷۹ راه‌اندازی شد و خدمات فراوانی به منطقه کرده، اما به دلیل عدم درآمد پایدار قادر نیست به صورت شایسته به شهروندان خدمت رسانی کند.

ارسلان حصیری افزود: لازم است برای شهرداری‌های کوچک که جمعیت کم و توقعات بالا دارند تدابیری اندیشیده شود تا از بقیه عقب نمانند.

در حاشیه این نشست تعدادی از صیادان بخش نسبت به وضعیت صید بویژه افزایش صید ترال توسط صیادان غیرمجاز و نابودی آبزیان مطالبی بیان کردند و نماینده مجلس و مسئولان حاضر قول پیگیری مشکلات آنان را دادند.

انتهای پیام/م

لزوم مقابله جدی با صید ترال

برچسب ها: اشتغال ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.