امیر شیخ حسنی:

خدمت سربازی یکی از مهم ترین دغدغه های فرمانده معظم کل قوا است

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: پس از انقلاب، خدمت سربازی یکی از مهم ترین دغدغه های فرمانده معظم کل قوا بوده است.

خدمت سربازی یکی از مهم ترین دغدغه های فرمانده معظم کل قوا استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امیر سرتیپ شیخ حسنی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جشنواره جوان سرباز و همایش فرماندهان نمونه که امروز صبح ۱۳ اسفندماه در محل شرکت صنایع الکترونیک ایران برگزار شد، اظهار کرد: پس از انقلاب خدمت سربازی یکی از مهم ترین دغدغه سلسله مراتب به ویژه فرمانده کل قوا بوده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع بیا ن کرد: در موضوع سربازی یک رشد و تعالی بسیاری خوبی را داشته ایم، ولی این به معنای آن نیست که وضعیت کاملا مطلوب است؛ چراکه توقعمان بالاست و از نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی تصریح کرد: امروز خدمت سربازی به جایگاهی رسیده است که یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب چیزی که به ذهن مردم از خدمت سربازی می‌رسید، بیگاری و اجباری بود، ادامه داد: جوانان سعی می‌کردند که در این فضا حضور پیدا نکرده و هیچ‌کس هم این نگاه را ملامت نمی‌کرد، چرا که با اهدافی که در آن‌موقع دنبال می‌شد بدی این عمل توجیهی نداشت و اما به برکت انقلاب و خون سربازانمان در دفاع مقدس خدمت سربازی فضای مناسبی پیدا کرد.

شیخ حسنی تأکید کرد: امروز سرباز به عنوان یکی از پایه‌های محکم و با صلابت اقتدار نظامی است و در موضوعات کلان کشور خدمت سربازی جایگاه خود را پیدا کرده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با اشاره به اینکه حاکمیت، هویت سربازی را در دوران صلح یک موقعیت آموزشی می‌داند، تصریح کرد: این دوران، آخرین مقطع جوانان ما است که مهارت‌های لازم را برای رویارویی با مشکلات فرا بگیرند و اگر با این نگاه توجه شود خیلی از مسائل حل می‌شود و این نگاه امروز در مسئولان نیروهای مسلح وجود دارد.

وی با بیان اینکه امروز اگر نگاه سلیقه‌ای به خدمت سربازی نگاهی مجانی برای کارهای پایین دستی باشد این نگاه اشتباه است، تأکید کرد: با توجه به بررسی‌ها و تحقیق‌هایی که انجام شده اگر هزینه‌هایی که برای نگهداری و حفظ موقعیت سربازی می‌شود، اگر با این اعتبارات کارهای دم دستی انجام گیرد هزینه‌ها پایین‌تر خواهد آمد اما این امر موضوع و هدف ما نیست.

شیخ حسنی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که جوانان مهارت‌های لازم را برای حضور در عرصه‌های مختلف و سخت پیدا کنند، افزود: اگر این امر صورت بگیرد جوانان سرباز ما آماده می‌شوند تا نقش خود را از دفاع در امنیت و اقتدار کشور ایفا کنند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع تصریح کرد: امروز به خوبی برای سلسله مراتب این نگاه جا افتاده است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم نتیجه درست و مطلوب بگیریم لازم است چنین نگاهی نیز در سربازان ما وجود داشته باشد و اگر سرباز هنگامی که به خدمت سربازی ورود پیدا می‌کند و خود را برای یک دوره اردویی برای کسب مهارت‌ها و ارتقای توانمندی‌هایش آماده کند، قطعا آنچه که به دست می‌آورد صرفا یک کارت پایان خدمت نخواهد بود.

شیخ حسنی بیان کرد:‌ سربازان از فرصت‌های دوران سربازی می‌توانند به شایستگی استفاده کنند و این را بارها مشاهده کرده‌اند که چه میزان سربازان از لحظه‌ای که وارد سربازی می‌شوند در حوزه‌های اعتقادی، اجتماعی و مهارتی پیشرفت می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه سربازی که می‌آید و خودش را معرفی می‌کند، می‌داند که از فرصت‌ها باید استفاده شود و فرصت چیزی نیست که به او هدیه دهند، ادامه داد: در این دوران سربازان بهترین شرایط و مقطع زندگی‌شان را سرمایه گذاری کرده‌اند و از راهنمایی‌های دلسوزان مسئولان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار