رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: وضعیت بهداشتی بیمارستان‌های استان بوشهر ارتقا می‌یابد.

وضعیت بهداشتی بیمارستان‌های استان بوشهر ارتقا می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری صبح یکشنبه در نشست کمیته دانشگاهی کنترل عفونت بیمارستانی اظهار داشت: کنترل عفونت‌های بیمارستانی یک مسئولیت مهم در مدیریت بیمارستان‌ها است.

وی ضمن تأکید بر نقش مهم برگزاری کمیته‌های بیمارستانی در تصمیم‌گیری‌های مدیریت بیمارستان‌ها پیشنهاد کرد که کمیته‌های بیمارستانی در ابتدای هرسال برگزار گردد و در اولین نشست، دستورالعمل‌های مربوط به کنترل عفونت بیمارستانی در زمینه‌های مختلف مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با توجه به اینکه بسیاری از عوامل در بروز عفونت‌های بیمارستانی نقش دارد؛ مدیران بیمارستان‌ها می‌بایست به همه ابعاد توجه داشته و تمامی واحد‌های بیمارستانی که مرتبط با موضوع هستند را مورد بررسی و نظارت قرار داده و علت‌های اصلی بروز عفونت‌ها را شناسایی و راهکار‌های کنترلی مناسب ارائه کنند.

کشمیری گفت: شست‌وشوی دست توسط پرسنل و پزشکان که با بیمار در تماس هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در کنترل عفونت‌های بیمارستانی تأثیر به سزایی خواهد داشت.

پیشگیری از بروز عفونت‌های بیمارستانی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: به‌منظور کنترل و پیشگیری از بروز عفونت‌های بیمارستانی لازم است کمیته‌های کنترل عفونت بیمارستانی در تمامی بیمارستان‌های استان به‌صورت منظم و با حضور ریاست بیمارستان برگزار شود و مصوبات کمیته‌ها ضمانت اجرایی داشته باشند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان همچنین گفت: با توجه به اینکه سوپروایزر‌های کنترل عفونت، نقش اصلی در نظام مراقبت کنترل عفونت بیمارستان‌ها دارند از تغییر سوپروایزر‌ها در بیمارستان‌ها خودداری شود.

مقرر شد به‌منظور ارتقاء نظام مراقبت عفونت بیمارستانی در بیمارستان‌ها، بسته آموزشی و اجرایی بر اساس دستورالعمل‌های موجود در برنامه کنترل عفونت بیمارستانی و نظام مراقبت بیماری‌های واگیر، تهیه و برای بهره‌برداری و اجرا در بیمارستان‌ها، در اختیار سوپروایزر‌ها قرار داده شود.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: اخبار سلامت ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.