ستاری مطرح کرد؛

تمام امکانات شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهیم

معاون علمی رئیس جمهور گفت: تمام امکاناتی که ما در چند سال گذشته در حوزه شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده‌ایم را در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهیم.

تمام امکانات شرکت‌های دانش بنیان را در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در همایش تهران شهر هوشمند که امروز(یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به سمت شهر هوشمند برویم، باید زیست بوم را درست کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه زیست بوم پول نیست، گفت: ما که همیشه متکی به نفت بوده‌ایم، فکر می‌کنیم همه چیز با پول حل می‌شود و می‌توان علم، نوآوری و اشتغال را با پول خرید.

وی با تاکید بر اینکه نفت ذهن ما را آلوده کرده است، گفت: پایه های این زیست بوم فراهم است و ما در شاخص‌های توسعه انسانی فوق العاده‌ هستیم.

ستاری با بیان اینکه ما از نظر تعداد دانشجو پنجمین کشور دنیا هستیم، تصریح کرد: ما یک جمعیت جوان 34 میلیونی بین سنین 20 تا 40 سال داریم.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه ما یک مفهوم قدیمی به نام دانشگاه داریم، گفت: از روز اول که دانشگاه ساختیم مفهوم آن، مفهوم بومی کشور ما نبود و از خارج کشور وارد شده بود.

وی تصریح کرد: زمانی‌ هم که خواستیم‌ صنعتی شویم آن هم صنعت بومی ما نبود و از خارج وارد کردیم‌، چنانچه وقتی خودروسازی را وارد کردیم نفهمیدیم‌ که معنی این کار صنعت نیست و کارخانه است.

ستاری افزود: ما می‌خواستیم اشتغال را توسعه بدهیم،اما اشتغال را تبدیل به استخدام کردیم‌ و پول نفت ملت را در بودجه آوردیم و به عنوان دستمزد‌ پرداخت کردیم‌.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه یک سیستم دولتی چاق داریم‌،تصریح کرد: این سیستم خود در حال از بین بردن فضای کسب و کار است.

ستاری با اشاره به اینکه استخدام یکی از آرزوهای جوانان ما شده است، گفت: متأسفانه جوانان نمی‌دانند که استخدام، خلاقیت و نوآوری آن ها را از بین می‌برد و بزرگترین‌ خیانتی که ما می‌توانیم به فرزندان خود کنیم این است که به آن ها بگوییم بروند تا در جایی استخدام شوند.

وی با تأکید بر اینکه استخدام به این معناست که ما نوآوری و خلاقیت را از بین می‌بریم، افزود: هر پیشرفتی که بشر می‌کند به خاطر خلاقیت و نوآوری است،اما ما با اندک پول ماهیانه‌ای که می‌دهیم خلاقیت‌ها را نابود می‌کنیم.

ستاری با اشاره به عنوان شهر خلاق گفت: در شهر خلاق هر جوانی باید بتواند ایده خود را پیاده کند.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: تمام امکاناتی که ما در چند سال گذشته در حوزه شرکت‌های دانش بنیان ایجاد کرده‌ایم را در اختیار شهرداری تهران قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه جزئی از مبلمان شهری است تا بتواند تأثیرگذاری داشته باشد، افزود: من به مفهوم پارک و دانشگاه‌ دید فیزیکی ندارم و معتقدم کل فضای شهر باید پارک فناوری شود.

ستاری با بیان اینکه یک نسل جدیدی در حال روی کار آمدن است که با نسل قبل فرق دارد، گفت: ما در گذشته هر هنری داشتیم در اصفهان‌ پیاده کردیم و انواع صنایع را در آنجا ایجاد کردیم، اما اکنون آب و هوای اصفهان از بین رفته و سومین استان کشور در زمینه بیکاری است.

وی افزود: ما با اقدامات نامتوازن‌، شهری را که مبدأ فرهنگ و هنر بود، به این روز انداخته‌ایم.

ستاری با بیان اینکه در 100 سال گذشته با پول نفت بسیاری از صنایع دستی را نابود کردیم، خاطرنشان کرد: این صنعت جدید و کارآفرینان‌ جدید وارداتی نیستند و از داخل کشور می‌جوشند‌ و از زیرپله‌ای‌ها رشد کرده‌اند.

معاون علمی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید شتاب‌دهنده‌ها را توسعه دهیم و کل تهران را به پارک تبدیل کنیم، اظهار کرد: ما بیش از 40 شرکت فعال در حوزه حمل و نقل شهری داریم‌ که البته‌ در این حوزه پیروی از ایده دیگران هنر نیست‌ و هنر‌ ارائه ایده‌های جدید است.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم تا هر کسی بتواند نوآوری خود را بروز دهد، تصریح کرد: آمادگی داریم‌ امکانات نرم‌افزاری خود را در اختیار‌ شهرداری قرار دهیم‌ و نیازی هم به سخت‌افزار نداریم‌.

ستاری در پایان با اشاره به برخی مخالفت‌های کسب و کارهای سنتی با کسب و کارهای جدید گفت: با گذشت زمان آن‌ها به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند با جوانان در افتند، لذا با آن‌ها همکاری و در شرکت‌های آن‌ها سرمایه‌گذاری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار