خانواده علی رضایی سهم بیمه عمرفرزند متوفی خود را درجهت امور خیر ثبت وقف مشارکتی کردند.

ثبت وقف مشارکتی با سهم بیمه عمر درشهرستان بافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شریف سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت با اشاره به ثبت مورد وقف مشارکتی جدیددر این شهرستان گفت: مرحوم محمد علی رضایی در زمان حیات خود وصیت کرده بود تا 10 درصد از سهم بیمه عمر خود را پس از حیاتش در جهت امور خیر و عام المنفعه صرف شود.


وی بیان داشت : در راستای این اقدام نیک مادر مرحوم طبق نصیحت فرزند خویش مبلغ 80 میلیون ریال را جهت امور عام المنفعه در اختیار این اداره قرار داد تا به عنوان باقیات و صالحات ماندگار در قالب وقف مشارکتی ثبت شود.


شریف ضمن قدر انی از این حرکت ارزنده سنت حسنه وقف را مصداق کامل این نکته دانست که آدمی قبل از اینکه از این دنیا فانی شود نام خود را ماندگار سازد، وقف های مشارکتی را یکی از نمونه وقف هایی عنوان کرد که در چند ساله اخیر مورد توجه تبلیغات ترویجی سازمان اوقاف قرار گرفته است .


وی تصریح کرد: در این نوع وقف سرمایه ماندگار افرادو خیرین با در آمد کم در قالب یک وقف مشارکتی ثبت می شود وبه هریک از خیرین وقف نامه صادر می شود که نمونه آن مساعدت خیرین در ساخت بیمارستان جهت درمان بیماران سرطانی در کشور می باشد.


سرپرست اداره اوقاف شهرستان بافت یکی از اولویتهای مهم اوقاف را تحول بنیادین درثبت وقف های جدید دانست و تصریح کرد: ایحاد وقف های منفعتی با مشارکت عمومی در امور عام المنفعه باید منطبق با نیاز های روز جامعه می باشد.


شریف مهمترین کارکرد اقدامات ترویجی سنت حسنه وقف را موضوعات اجتماعی عنوان کردوگفت: طی سال جاری به همت خیرین گرانقدر 13 مورد وقف در حوزه موقوفات شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر محقق شده است.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار